Fredag

I natt har jag jagats av mina drömmar över allt jag vill gör, ska göra och måste göra. Stress kan vara förnamnet just nu, för den här helgen finns det plan för fredag, lördag och söndag för att hinna med allt jag vill och borde hinna med. Och det är massa roligt, bio, teckenspråkskurs, fika hos mamma och pappa och träning. Men när det blir nerskrivet i en att göra lista så ser det inte lika kul ut insåg jag igår. Men jag andas och tänker att det löser sig!

Men ibland undrar jag varför jag tar på mig så mycket, tror att jag ska fixa så mycket för att jag vill så mycket. Vill så mycket att det blir fel, jag är livrädd för slutet av maj och början av juni, för jag kommer få jobba arslet av mig för att hinna med allt jag sagt att jag kan göra. Var finns nejet, nej jag hinner inte, nej jag orkar inte, nej jag borde inte, nej min kropp orkar inte.... När ska jag lära mig att säga nej?

Just nu längtar jag till Peace and love, det blir mina första riktiga lediga dagar på 3½år och då ska jag vara ledig kan jag lov, jag överväger att till och med stänga av telefonen de dygnen också!;) Nej, man ska inte klaga det finns massa kul på vägen, bara jag kommer ihåg att stanna upp och andas ibland så borde det vara lugnt!:)

Dags att ta tag i dagen kanske då jag redan sovit för länge. På dagen schema stå: Dammsuga, baka pitabröd, plugga, laga lunch, baka bröd, träna, laga middag, skriva jobbansökan och gå på bio...känns som jag glömde något också...hm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0