Tjejsim

Jag kom på att jag inte alls nämnt hur det gick för mig att simma 1000m i Västerdalälven, en spännande upplevelse som gick mycket lättare än jag trott. Har trotts allt bara tränat simning två gånger i år och jag gillar inte riktigt kallt vatten. Älven var 19grader i lördags men verkligen inget jag tänkte på när jag kastade mig tillsammans med resten av klungan, det västa var att det var så himla trångt och man kom liksom inte framåt utan att få ett ben här, en armbåge där och antal rivsår. Men jag simmade in på 24.42 och fick 545 som placering av 3530 startande, med andra ord jag är nöjd!:)


Bild lånad av Vansbrosimningen

Nu väntar en sista tävling innan jag kan titulera mig med att ha avklarat en tjejklassiker. Vad ska jag sen ta och hitta på? Misstänker att det inte blir sista gången jag hittar på något sådant här, även om Fredrik tycker det där med att åka runt i Sverige som supporter är sådär ibland, men två av tävlingarna går i Dalarna så han borde inte klaga!;) Dessutom har han rest så lite i Sverige så det är bara nyttigt för karln!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0