River en vacker dröm

Jag borde berätta om underbara dagar i Borlänge för det finns så mycket jag inte hann med i förra inlägget, men jag väntar med det tills jag fått in bilderna.

Idag är jag återigen full av ett lyckorus och vill bara dansa runt, för livet är bra, det är så bra! Jag har hittat tillbaka till min energi efter flera mörka veckor, det är examensarbetet som har gjort det och det finns kvar, men jag tänker bara göra det inte lägga ner min själ i det. Min själ lägger jag i sådant jag verkligen är stolt över! Jag kommer lägga min själ i att baka lite bullar i eftermiddag och att släpa in flyttkartonger som jag tänker börja packa ner vårat liv i. Ett flyttkaos, men aldrig någonsin kommer jag må så bra som av ett flyttkaos och som ni vet har jag flyttat några gånger, sen januari 2008 har jag flyttat sju gånger, med den här blir det åtta. Posten måste vara rätt trött på mina eftersändningar;) Men nu blir det slut med det, för nu flyttar vi mot något vi räknar blir våran framtid för en mycket lång stund. Vårat lilla fina hus, vårat, vilket underbart ord.

En annan glädjekälla är mitt nya jobb, jag längtar så, jag vill bara börja jobba nu!:) Blir 12 barn i åldrarna 1-2 och två mycket trevliga kollegor som jag träffade idag. Något som för mig känns riktigt stort och får mitt hjärta att slå lite extra är också att jag ska få ta hand om inskolningen för två små killar. Första inskolningen kommer nog alltid ha en speciell plats i ens förskollärares hjärta.

Nej nog om all lycka, nu ska jag kasta mig ut i solen en liten stund innan det är dags att göra nytta, så kanske jag kan få ha kvar lite färg på kroppen!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0