Tisdag

Idag är dagen när jag inte vill göra någon nytta alls. Om nu nytta inte innebär att läsa bok, gå en promenad, gå på yoga, laga mat och se serier!;) Det går nämligen inte att åka längd idag, det går om man vill men då måste jag valla om skidorna och sen åka i spår som förmodligen är halaren än halast och jag tänkte inte riskera att bryta ett ben!;) Nej jag inväntar glatt torsdag med fler minusgrader och super bra spår! Positivt tänkande heter det visst!

Slog mig också att den här veckan var veckan när fröken Lindeström skulle söka jobb! Hade visst förträngt det också... Det löse sig! Hoppas jag! Ska göra ett jätte ryck imorgon med det där tror jag och börja läsa litteratur inför nästa kurs! Ska också passa på att kolla synen imorgon när Fredrik ska kolla sin. Har inte gjort det på 6år nu och kanske kan det vara bra att göra ibland. Min syster hade fått sämre syn på några år så vad vet man! Ska göra ett lite ryck idag också och skriva klart min fältuppgift den är nästan helt klar!

Igår var jag också otroligt duktig tyckte jag själv och åkte till Hemköp och handlade mat. Där fanns att på min lista förutom falukorv. Har svårt att tro att Rättpris eller Ica hade lyckats med det! Så imorse åt jag min nya frukost bestående av rismöjlk och glutenfri müsli, ett ägg till de vart det också. Är dock lite skeptiskt till müslin som de rekommenderar då den innehåller en del socker. Ska forska vidare på det. Någon som är skeptisk till hela det här lilla projektet jag nu har påbörjat här hemma är så klart Fredrik. Han äter dock precis som han vill förutom det jag lagar till middag och lunch, men det är helt vanlig mat, förutom att det inte finns några mjölkprodukter i och allt tillbehör är fullkorn! Det har han ingen koll på i alla fall eftersom det är jag som står för matlagningen;) Och det man inte vet mår man inte heller dåligt av, så det så! Idag står chili con carne och fullkornsris på menyn, med andra ord helt vanlig mat!:)

Ska nog ta och äta en banan och dricka en kopp te. Sen ge mig ut på en promenad innan det är dags att laga mat!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0