Nytt år, nya möjligheter!

Igår började jag rensa lite skåp och pyssla här hemma, skickat in lite skolarbete och plockat fram saker till det jag ska börja med ikväll. Dagen har bara rasat förbi, vi sov länge, jag hade svårt att sova i natt, var varm på och liksom i magen igår kväll, lite obehagligt. Men sov sen gott till åtta, var upp och kollade Chanels öga, det var svullet igår och hon ville helst inte ha det öppet, hon har säkert bara fått något skit i det, men tänkte att det var bäst att kolla i morse också och kanske slå en pling till veterinären eftersom det ändå är ögat. Men eftersom det såg bättre ut idag så är det väl bar att hoppas det går ner helt, så vi slipper till veterinären av den anledningen. Dock måste båda två vaccineras snart, Chanel för att hon blir ett på onsdag och Elmo för att han inte är vaccinerad ännu. Ska dock försöka få de tiderna när Fredrik är hemma så lag slipper släpa på två katter själv!

Annars idag ska jag ta en dusch nu tänkte jag, åka ner och storhandla lite, tillbaka till vardagen! Dock fortfarande förkyld så någon träning blir det inte idag, halsen är bättre så ska börja med promenader imorgon, börja lite försiktigt det första dagarna. Ska bli skönt med vardag, eller ja så mycket vardag jag nu har i mitt liv;) Det hoppas jag juni bjuder på, riktiga rutiner med ett jobb! Men jag är inte så oroad, det känns bra faktiskt. Ja 2011 känns som ett bra år!:)

Har fått så mycket bra böcker i julklapp också, flera om tillsatser i mat och hur de påverkar oss, mycket intressant ämne tycker jag om är intresserad av kost och motion. Beställde en bok själv idag också, även dem om tillsatser i mat men med fokus på barn med ADHD och Aspbergers syndrom, familjen som skrivit boken har själv ett barn med ADHD och efter att ha tagit bort framför allt socker så är han idag inte påverkad av sin ADHD. Mamma som läser den och den känns mycket intressant för mig, jag kommer tyvärr ut till ett yrke där allt fler barn lider av dessa problem och det utan man vet varför så det känns värt att läsa den här, dessutom så hade pappan i familjen blivit av med sina allergier och de var i princip alltid frisk. Så även för min del känns den bra att läsa, för förkylningar är jag riktigt less på, nu när jag sitter här med en igen!

Förutom mina böcker om tillsatser, kost och motion så har jag alla dessa böcker om hur man får ro i livet, har samlat på mig ytterligare två, den ena med fokus på meditation och sen en ytterligare om tankeförmåga, mycket att förgylla mörka kvällar med när man inte orkar med pluggandet!:) Plus alla serier som ligger här och väntar så klart! Gör helt klart livet lite lättare!

Nej om jag skulle ta och ta en dusch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0