Måndag

Det är välkommet med soliga dagar och lite varmare temperatur, det får mig att längta till våren och allt känns så himla bra då!

Helgen har mest bestått av längdåkande och plugg, men jag har hunnit göra lite annat också. Elin och Jonas var förbi och fikade i lördags, alltid lika trevligt att träffa dem. Mitt irriterade humör som jag hade i lördags, gick snabbt över när Fredrik sa att han bjudit över dem på fika. Man kan inte vara irriterad när man får trevligt besök! På lördag kvällen så hade vi de bara lugnt och skönt, jag försökte ta tag i mitt jobbsökande lite och fixa med allt sånt, mycket att tänka på. Igår efter jag åkt längd och fixat här hemma så vart det innebandy med Lunkan och Pär, trevligt med sällskap. Insjön vann som tur var också, de gjorde en uppryckning till slut! Jag och Fredrik försökt få ordning på våren under kvällen, det händer så himla mycket efter påsk, kommer gå så himla fort till sommaren! Först är det påsk i slutet av april och halva min släkt fyller år, helgen efter det Valborg, sen åker nog vi till Island helgen därpå, efter det så lär det nog bli firande av Fredrik som fyller 25år och Sixten och Stella som fyller 1år, för helgen efter det är vi bjudna på Bröllop i en klosterruin nedan för Vadstena, det är moster Ewa och Ulf som ska gifta sig och sen är det max två veckor till jag tar min examen och en liten middag eller något sådant tänkte jag allt bjuda på! Och då är det juni och midsommar om någon vecka. Förhoppningsvis har jag ett jobb då också!:) Så den här våren ska nog gå att överleva trotts allt pluggande som kan skapa en del stress. Så länge det händer så här mycket och jag får träna så kan jag överleva det mesta tror jag;)

Idag har jag lyckats göra en del nytta. Fixat med tvätten, dammsugit, storhandlat och snart läst ut hela boken vi ska ha läst till imorgon. Jag ska hinna med att åka ner till Rättpris en sväng, var vissa saker som inte fanns på Hemköp och jag måste posta en bok och ett brev. Sen ska det lagas lite middag också och sen blir det ett passa längdskidor med Lunkan. Orkar jag ska jag bak lite bröd ikväll igen. Av någon märklig anledning går det åt hur mycket bröd som helst här hemma...

Men först blir det lite mer pluggande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0