Lördag

Idag har vi varit i Borlänge en sväng och myst med tvillingarna, de är ett par riktiga sötnosar!:) Det är så kul att följa barns utveckling tycker jag! Kan vara en yrkesskada!;) Väntar nu med spänning på att de ska börja krypa! I övrigt har det varit en lugnt söndag, tänkte ut och åka längdskidor i morse, men var minus 18 i Knippboheden så insåg att det inte var någon riktig bra idé, får bli imorgon förmiddag istället! Har försökt sätta mig in i nästa kurs också, full fart in i april sen är det dags att börja skriva på examensarbetet! Lite nervös blir man allt av att tänka på det, men det är skönt att kunna planera själv vad man vill gör och hur man vill lägga upp dagarna! Hoppas på att kunna åka på en liten weekend när Fredrik fyller 25år så då passar det bra om man får planera arbete själv! Det läskigaste med arbetet är att man måste presentera det för andra och även för rektorer och liknande i Leksands kommun, kommer vara nervös i veckor innan dess! Har ingen 100% plan än för vad jag ska skriva heller, men vet att det ska handla om barns rörelse, möjligen hur mycket det betyder för inlärningen att man också är aktiv fysiskt. Tur man har en handledar som kan hjälpa en, hoppas verkligen att jag får Jenny som vi hade i idrotten då kan det inte bli annat än bra, hon är världs bäst på att peppa! Jag menar hon fick mig att dyka och ha huvudet massor under vatten!!! Så ja det blir nog bra det här när terminen kör igång om en och en halv vecka!:)

I den här kursen har jag bara att skriva ihop en fältuppgift kvar, tror nämligen tentan jag skrev igår gick bra!:) Sen ska jag bara ut och åka långfärdsskridskor också, då är jag inte efter med något! Det är bra jobbat! Har kommit på att jag måste ta tag i att söka lite jobb också inom en snar framtid! Får nog bli under nästa vecka! Det är tur att det känns så bra just nu att jag inte kommer på det där att vara så orolig över framtiden, jag menar det löser sig alltid!

Mitt liv kretsar runt skola och träning just nu känner jag, det blir alltså inte roligare än så här;) Fast det är lite planerat helgerna fram över också, nästa helg ska jag på 25års fest i Högbo Bruk för Anna och helgen därpå ska vi förmodligen ut med Frediks syster och hennes sambo i Borlänge på Imperial State Electric och helgen efter det är det Drömkvällen, fast det har vi inte tänkt på att skaffa biljetter till ännu så får se. Sen blir det lugnt till tjejvasan tror jag, stenhård träning då! Dessutom innebär den träningen enbart några få glas vin under utgångarna framöver, har inte tid att ligga sliten någon söndag, för söndag = längdskidsåkningsdag och dessutom tror jag inte det är bra för träningsformen någonstans!:)

Nej om man skulle ta och laga lite mat att äta och sen sätta sig med en bok i soffan!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0