Dag 6 – Vad är vänskap.

En dag sen jag vet, men jag umgicks och hjälpte en vän att packa flyttkartonger igår. En av alla mina vänskaper.

Vänskap är kärlek på ett vis. Som jag tog upp i Dag 5, så finns det stor kärlek till alla mina vänner. Men vänskap är också mycket mer, glädje, sällskap, saknad, lycka, ibland svårt, ibland lätt, ibland nära, ibland långt ifrån... Men det som är med vänskap är att den viktigaste vänskapen, den finns alltid där, vad som än händer i livet. Det är alltid samma sak och fast det gått flera dagar, veckor och månader sen sist, så är det alltid samma sak. Man betyder alltid samma sak för varandra. Fast mest av allt så tror jag det handlar om glädje när jag tänker efter, för när jag tänker på mina vänner så känner jag alltid bara glädje och när jag tänker på en speciell vän så ser jag alltid personen som glad. För jag tror att man för det mesta har just kul i en vänskap, visst finns det såklart sorg och mörker, men just övervägande så tror jag det är glädje och skratt! Det är nog vänskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0