Dag 3 – Mina föräldrar.



Det är inte det lättaste att hitta bilder på mina föräldrar har jag märkt och ett på dem tillsammans är nästan omöjligt, de verkar inte gilla kameran!;)

Mamma Annki och Pappa Roland, de bästa föräldrarna man kan ha, man inser det när man blir så gammal att man inte bor hemma och tjafsar med varandra längre!;) Mamma var 23år och pappa 28år när jag kom till världen. Då hade de redan hållit ihop sen mamma var 16år och pappa 21år, det har alltså varit tillsammans i 30år i år, det är helt sjukt länge! Och gifta sen jag var 5år, i en kyrka på Öland med enbart en annan familj som sällskap, vi åt kinamat efter och de bjöd på efterRätten för att de gift sig minns jag!;)

Mamma är född och även uppvuxen de första åren i Falun innan mormor och morfar flyttade till Leksand. Sen dess har hon varit kvar här. Under min uppväxt jobbade hon som barnskötare, kanske därifrån jag fått min karriär;) När pappa sen startade eget så började hon son karriär som ekonom och där är hon kvar än idag. Hon är en träningsfreak, så där ifrån kommer någon även den sidan i mig. Hon spelade fotboll som ung, men idag hänger hon mest som mig på gymmet. Stugan i Sälen tror jag är favorit platsen just nu, då kan hon åka slalom hela dagarna. Ja en riktig hurtbulle är hon och jag önskar jag har alla den energin och styrkan när jag närmar mig 46år!

Pappa är uppvuxen i Heden, en liten by utanför Leksand. Han brukar alltid berätta om hur han vart tvungen att cykla till skolan när han var liten, det låter alltid som han var född på 30-talet när han säger så. Min pappa stora intresse har alltid varit bilar, han utbildade sig till bilmekaniker och jobbade som det under min uppväxt. Men det sliter mycket på kroppen och han skolade om sig till datatekniker och driver idag sitt eget företag. Han har ett till vid sidan av också, bara för att han aldrig riktigt kan släppa det där med bilar. Han har haft sitt eget byggprojekt till bil sen jag var liten, den blir nog aldrig helt klar, den kan alltid bli lite häftigare!;) Han är en riktigt händig karl, jag önskar jag hade ärvt den sidan lite mer. Men vem vet det kanske kommer en dag!:)

I alla fall så är de helt klart de bästa föräldrarna man kan ha, så är det bara!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0