Dag 9 – Min tro.

Min tro är ingen religion och det finns ingen gud för mig. Min tro är mer på ett andligt plan, det finns många krafter som påverkar våra liv men som vi nog aldrig helt kommer kunna förstå. Starkast tro har jag till tankens kraft, lagen om attraktion. Genom våra tankar skapat vi våra liv, både det negativa och det positiva. Men skrämmer jag någon nu så kan jag berätta att det positiva är flera gånger starkare än det negativa. De flesta skakar på huvudet när det hör något sånt här, det är hokus pokus kan man tycka. Det får man för mig, då kommer man aldrig någonsin att förstå det heller. För då har man sänt ut tankar om att det är strunt och som anden i lampan säger "Din önskan är min lag". Jag säger inte att det är en lätt tro, det handlar om viss medvetenhet och mycket positiva tankar och känslor. Man lär ha sin knep för att hitta dit och ibland funkar inte ens dem, där är det bara att bita ihop. Men jag tror att den dagen man verkligen förstår vad man kan skapa med sina tankar, då tror man på det här fullt, det blir väldigt tydligt.

Fast min tro är mer än så, jag tror på att hitta ett lugn som man kan ha med sig hela livet. Att man på något vis kan känna sig nöjd och lugn nästan jämt. Och att få bort den stress som finns i dagens samhälle det behövs. Fast jag tror man får slita lite för att hitta sin ro i själen. Att leva hälsosamt, få mycket frisk luft, ett yoga-pass i veckan, meditation, strukturerade veckor och att umgås så mycket som möjligt med nära och kära får mig att hitta ro och lugn. Det är nog individuellt.

Givetvis tror jag också på godhet, kärlek, respekt, omsorg, tacksamhet, ect. Små ord med stor betydelse. Jag tror man kommer långt på att vara mån om människor runt omkring. Ibland har jag fått höra att man kan vara för snäll, att folk lätt kör över och utnyttjar en då. Jag tror inte man kan det längre, så länge man respekterar sig själv så sätter man nog gränserna utan att vara elak. Och det personer som kör över en eller utnyttjar en, är det ens något man behöver i sitt liv?

Nu vart det mycket om min tro, lite utsvävande som vanligt..;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0