Alla hjärtans dag

Fast det är inte så mycket Alla hjärtans dag stämning här, jag har precis skrivit klart min VFU planering och tänkte ge mig på en föreläsning strax. Och sambon är på jobbet, eftermiddagspass den här veckan. Innan dess har vi mest hunnit göra massa nytta, diskat massa disk, lagat lunch, handlat mat och dammsugit av badrummet eftersom det alltid är massa kattsand där! Jag ska som sagt se en föreläsning, laga middag, handla lite mer som vi inte fick tag i på ICA, skriva jobbansökan och sen blir det ett längpassa på kvällen, hoppas bara inte det blir kallare! Ska få sällskap av Lunkan känns som en bra start på träningsveckan, var så himla ur träningen förra veckan så det är bra med sällskap och sen hoppas jag på en grym träningsvecka så den förra glöms bort!;) Annars så kommer vecka nog rulla på fort som vanligt, har en del att läsa, sen VFUn, massa träning och så ska jag försöka klämma in en serie eftermiddag/kväll i helgen när Fredrik ändå är på match hela dagen. Hinner nästan aldrig annars! Sen eftersom den här dagen inte blir så himla spännande alls så blir det mer Alla hjärtans dags mys på fredag istället, med tre rätters middag!:) Veckorna går fort, jag är riktigt dålig på att uppdatera här också. Det är inte prio ett. Så tänker uppdatera er lite om förra veckan!;) Har som sagt VFU just nu, vilket innebär att tre dagar i vecka så spenderar jag massa tid med mina underbara elever och barn, det är så kul och givande! Jag trivs verkligen super bra på min VFU plats, hela tre år har jag sett barnen växa, att få följa deras utveckling är bland det bästa! Förutom det har jag under veckan försökt kämpa på med projekt som jag ska ha under VFUn och träningen, det sista gick inge bra förra veckan!;) I fredags tog jag faktiskt lite ledig jag bakade hyfsat nyttiga semlor, fixade här hemma och sen åkte vi till Borlänge och hälsade på Camilla och tvillingarna, det bara växer och växer! Ska förklara mig om hyfsat nyttiga semlor också, de innehåller soyamjölk istället för mjölk och kokossocker istället för riktigt socker, mjölet går tyvärr inte att byta ut;) Sen blev det laktosfri vispgrädde, ska finnas soyavispgrädde men inget jag hittade på ICA, mandelmassan går inte heller att göra mycket åt. Men nyttigare än sådär blir semlor i alla fall inte;) I lördags vart det längdskidor och sen på kvällen var vi hem till Elin och Jonas innan vi gick ner till Blancks och lyssnade på Lindbärs. Vart en efterfest i Studio 39 också, som tur var så vart klockan i alla fall bara två innan vi gick hem. Trotts en hyfsat tidig kväll och två och en halv cider så var jag super seg igår. Men jag tog mig ut i längspåret, på innebandy match och provade ut glasögon så om en vecka så har jag förhoppningsvis lite bättre syn!:) Till sist så borde jag verkligen sluta fundera över vad andra tycker och tänker, fast det är verkligen svårt. Lika svårt som det är att vara ung men samtidigt vuxen. Livet handlar egentligen mest om att lyssna på sitt hjärta och våga chansa, tror jag!

Kommentarer
Postat av: sillen

F-n, en annan är ju på allerten dan efter när jag har varut ute halva natten/hela natten. Å jag ska va äldre än dig oxå (tydligen).

2011-02-15 @ 18:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0