Torsdag

Har precis grillat lite lax i stekpannan och slängt ihop en mangosalsa, rätt skeptisk till den fört men var riktigt gott, ris till det!:) Får dock njuta av solen inifrån, finns inge sol på våran förstukvist och är så drygt när man inte kan ha dörren öppen. Till helgen ska ja ta och ute träna katterna lite, målet är att det ska kunna vara ute från någon gång i maj!:) Bara till att släppa allt vad oro heter. Har i alla fall pysslat lite ute torkat av utemöblerna och sopat var förstukvisten. Slängde all gammal ljung och sådant också. I helgen tänker jag köpa lite vår blommor och sätta ett påskris i krukan! Då ska det nog kännas lite vårigt välkommet på våran förstukvist!:) Ska ta tag i och plantera om alla inneblommorna också och dela på några som börjar bli lite stora. Behöver två små nya också efter som vi har två katter som lever rövare och har dödat dem;)

Slängde ihop en morotskaka igår också, men insåg att jag saknade margarin för att göra glasyren och det var liksom just anledningen glasyren som gjorde att jag gjorde den från början. Hade Phiadelphiaost kvar. Så det har jag också fixat ihop nu och ska bara bre på kakan och ställa in i kylen så jag kan frysa in den sen. Då kan sambon inte klaga på att det inte finns något till kaffet heller!;) Varför man nu nödvändigtvis måste ha något sött till kaffet, en banan kanske skulle funka annars;)

Ska ta och tag i det där nu och sen bege mig på dubbelpass, sen är det kväll igen, fy vad fort det går hela tiden!

Kommentarer
Postat av: M

Banan innehåller sött det oxå. Och det kan man inte tro när man hör det.

2011-04-14 @ 20:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0