Find yourself

"We go through life so sure of where we're headin'
And then we wind up lost and it's the best thing that could have happened
Sometimes when you lose your way it's just as well
Because you find yourself, yeah, that's when you find yourself..."

Brad och Eric förgyller min förmiddag, ger hopp om att orka med den här skiten, ja det är så examensarbetet heter just nu!;) Jag och katterna har spenderat lite för lång tid liggandes på köksmattan med förhoppningar om att få en hint om vart vi är på väg, just en sådan hint tänkte dock tydligen ingen ge mig. Det är helt enkelt bara att slita på för allt man är värd och hoppas man får tillbaka något för allt slit i slutändan. Jag har funderat mycket över det där på slutet, får man tillbaka något för allt slit man lägger ner för sig själv och för andra eller resulterar det bara i mer stress, störres chans till magsår och annat skit. Ibland vore det så himla skönt och bara avsäga sig allt ansvar på alla punkter och bara glida med, sluta vara så himla kontrollerande! Det är det jag älskar med att jobba med barn, del lever för dagen och gillar för det mesta läget och en liten sak kan i deras värld få stora betydelser, det behöver inte ske några under. Man behöver såklart ha kontroll som förskollärare men jag har förhoppningar och tror att även mer jag kan leva mer för dagen med dem, visst finns det mål, men allt går att fånga i stunden, i deras intresse, det är det som är det viktigaste. Man borde lära mer av de där små filurerna!

Helgen har annars varit bra, lördagen började med frukost, var ute med katterna en stund och planterade om alla inneblommorna, sen tog vi en promenad och pratade om livet, lite lunch på det och sen vart det Borlänge, handlade lite uteblommor några tröjor, present till syster yster och sen fikade vi med Camilla, Daniel och tvillingarna. De är verkligen världens goaste tvillingar och om en månad blir de ett år, det är då man förstår hur fort tiden går! Lördagskvällen bestod av hemmagjord pizza och mys i soffan med mannen i mitt liv. Igår var pappa snäll och fixade sommardäcken åt oss och jag fick äntligen lite ordning på våran förstukvist, nu känns den vårigt välkomnande. Egentligen skulle vi ha städat men efter att ha fått åter en riktigt stressryck så fick det bli lite plugg. Drygt med den där stressen jag kan känna över allt just nu, tur jag har någon som försöker hålla mig kvar i lugnet! Vart en kvällspromenad igår och lite häng hemma hos Jon och Ylva, trevligt att få umgås lite!:) Tur det är påsk i helgen så det blir mer ledig tid till att umgås med alla nära och kära!:)

Nej jag borde verkligen plugga....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0