Don't you wanna stay here a little while?

Jag har tänkt att ska uppdatera ett tag, men påsken flöt liksom på och jag kände att jag hade lite semester för en gång skull, så jag kommer uppskatta all min lediga tid i framtiden. Påsken inleddes med en onsdag där förmiddagen spenderades på skolan, sen var jag till Make Up Store, hade ett presentkort där från Camilla, Daniel och tvillingarna som jag fått redan i födelsedagspresent, så tog en kurs så himla skoj att få lära sig, speciellt om man som jag kan så lite. Jag hade mer än gärna köpt allt hon använda på mig, men det fick bli ögonskuggorna, det är jag inge bra på alls så. Men i lördags så la jag faktiskt ögonskuggssminkningen hon lärt mig, bar jobbat av mig med tanke på att det faktiskt vart riktigt snyggt!:) Så nu kan jag den biten, det jag sitter fast i nu är hårfärg, jag vill gå "Wild and crazy" igen brunt med lätt röd ton nej det är för tråkigt;) Så ska ta och vela ett tag snart!;) Efter kursen åkte jag till Borlänge igen, vart Sushi kväll med ett gäng härliga tjejer, vi gjorde egen Sushi det ni! Så här någon dag ska jag slå på stort och bjuda Fredrik på det, fast han kommer i för sig inte äta sådan skit;) Jag får hitta någon annan att bjuda!

Torsdagen bestod av jobb, Zumba party på 1½timme, så himla kul!:) Sen vart det grillning hos Pär med alla favoriterna, jätte mysigt, en tur till baren också, men rätt tidigt hemma!:) Fredagen så var vi till Fredriks föräldrar och åt påskbord, tog en promenad till Hjultorget för att få tvillingarna att somna lite, alltid mysigt med högtider tycker jag!:) Lördagen spenderade vi med att städa hela huset och fixa här hemma, ordning och reda igen, om så bara för stunden! Sen tog vi varsin cider och satte oss i solen och gillade läget!:) Maria kom efter ett tag och sen kom Stine och var så snäll och hämtade oss, vart häng hos Ylva och Jon ett tag, sen skulle vi på Baren men var så mycket folk, så vi gick till Bosporen ett tag, när det sen stängde så vart det Baren i 45min innan vi tog taxin hem!;) Söndagen var seg, vi fixade lite här hemma och åt en pizza på kvällen. Hade fruktansvärt ont i ryggen under natten och så himla varmt det är i vårat hus när värmen kommer. Så måndagen var ingen bra dag, jag hade ont i hela ryggen upp till nacken och sen kom magknip och illamående, så skulle ha varit på picknick med Malena, Sarah och Angelica, men orkade verkligen inte. Som tur var kom Malena och Angelica hit en sväng på eftermiddagen och vi hann sitta ett tag ute i solen och prata lite strunt, annars var den dagen inte mycket att hänga i julgranen.

Tisdagen var bättre, jag tog mig upp i tid med bara lite ont i ryggen och lite tryck över bröstet, men hundra kändes inte kroppen. Sen var jag till Sandviken och vände, intervjuer, sen till Falun på "Ny lärar"-kurs, sen hem hit, sen har Anna bott här sen i tisdags kväll, vi har fått en hel del gjort sen dess, skrivit ner alla intervjuerna från Sandviken och gjort tre nya här och varit ute och sprungit en vända.

Nu är jag helt slut i huvudet, det händer så mycket hela tiden, känns som om att sommaren är välkommen snart då ska jag andas mellan alla jobbdagar ta ledig och unna mig att ligga i solen på en filt! Sen säger jag "hej livet" i augusti då ska jag njuta av skaffa mig en hyfsad vardag och vara ledig varje helg och varje kväll, jag ska läsa det jag vill och intressera mig för allt jag glömt de senaste åren!:)

Det har varit en bra helg om det inte går att utläsa i all text, ryggen är bättre och framtiden ser ljus ut, jag är på gång igen!:) Nu ska jag laga middag sen dubbelpass, tjoho!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0