Torsdag

Fredrik står och värmer upp en innebandyklubba ovanför en platta på spisen, han säger att man gör så, jag måste säga att jag mest tycker det ser märkligt ut. Själv funderar jag på livet, jag känner mig liten och osäker, rädd att jag har tagit ett för svårt yrke. Nu är det inte så det vet jag, jag är riktigt bra på det jag göra annars skulle jag inte vara så omtyckt som jag är av personal och barn. Allt det här kommer ur att min aktivitet inte vart som jag ville idag, inte alls faktiskt. Och när det gäller sånt man gör till skolan så känns det inte får gå fel, jag vet inte varför. Sen känns det alltid som de aktiviteterna ska vara så himla genomtänkt, i verkligenheten känns det mycket lättare och aldrig lika strukturerat men ändå blir det så bra. Sen tror jag det handlar om att jag aldrig har ett arbetslag på samma vis att luta mig tillbaka mot, man planerar inte aktiviteterna med någon annan, man är lite mer själv. Arbetslag är en bra grej det gör att man känner sig trygg, ibland önskar jag verkligen jag hade studie kompisar som bodde lite närmare som man kunde dra in i de situationer man hamnar i men inte vet hur man ska lösa.

Sen har jag varit lite sned på slutet, det är så mycket jag vill göra mer än det här jobbet, finns så mycket mer spännande, men man kan alltid ångra sig senare i livet antar jag. Jag har en yrkesexamen när jag är 23år, det är det inte alla som har. Fast vad tusan händer sen liksom?! Nu är det ett tag kvar, men det går så fort, jag är lite nervös.

Men man får släppa sånt och försöka se allt sånt som man vet vart man har och känner sig säker på. Allt blir alltid bra i alla fall. Jag hade turen att bara vara lite förkyld en vecka och sen den här veckan kunna köra på för fullt igen. Imorgon ska jag vikariera också, ska bli spännande, i en förskoleklass först och sen på fritids. Lite nervöst också såklart! Sen lär jag plugga massor i helgen, men ska hinna med några fikapauser också en hos mina svärföräldrar och sen i Borlänge hos Fredriks syster, ska bli mysigt att träffa Sixten och Stella igen, se om det växt!:) Ska hinna träna också, det är viktigt för att jag ska vara i balans just nu. Längtar till nästa vecka då är det mindre och vi åker till Norrköping och Stine och Patrik till helgen, det blir bra! Det gäller att se allt positivt!:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0