Tungt

Måndag, ny vecka, fy fan! Idag är dagen då jag överväger att lämna landet eller byta karriär. Det är pinsamt att 5,7% av svenska folket röstar så jäkla fel, nu lär man börja fundera på vad som gått snett. Det krävs en rejäl förändring på flera plan tror jag! Det är största besvikelsen att ett sånt parti får komma in i våran riksdag! En lite mindre besvikelse är så klart också att det är fortsatt blått styre i Sverige, det gynnar inte vårat land och det är sorligt att fler inte ser det. Att bli lärare känns också tungt, jag håller inte med utbildningspolitiken de bedriver för fem öre. Man får hålla tummarna att det blir mindre förändringar än de sagt och att de barn jag får någon gång i livet slipper det utbildningssystemet som de blå jobbar för.

Nej solen lyser ut, man får se det lilla idag, dags att plugga innan jag ska laga lunch och åka till skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0