Tisdag

Bra dag! Abonnemanget är bytt det betyder att Iphonen snart trillar in och pappa ringde igår och det är mycket möjligt att jag snart är ägare av en Saab, en 00a. Hel okej tycker jag!:D Har juh min kära skrutt nu men den är egentligen inte min utan det är mamma som står på den, skulle vara skönt att ha en helt egen för en billig peng! Ja ibland flyter det på!:)

Och utifrån kommentaren jag fått på inlägget igår så skulle jag nog inte kalla mig själv utseendefixerad och vill verkligen inte vara trådsmal. Däremot handlar det om att man ska trivas med sig själv och att få en kropp i trim är egentligen bara ett plus för mig, jag tränar för att må bra och för att kunna ta mig an alla mål i livet. Jag ska göra en tjejklassiker, bestiga 

Kebnekaise och har många andra mål i livet som involverar träning. Och eftersom jag är en människa som älskar att träna så har det tagit hårt på mig att vara förkyld varannan vecka eftersom jag inte kunnat träna regelbundet under 1½år, först nu verkar det går igen. Och jag säger inte att det är fel på att ha något extra kilo, men är man van att vara rätt vältränad så vill man givetvis tillbaka dit igen, det är det som är jag!:) Det handlar helt enkelt om att trivs med sig själv och må bra i hela kroppen vilket jag vet att jag gör om jag tränar och äter nyttigt. Och med min nyttighet betyder inte att jag lever på salladsblad och vatten!;) Bara en liten notis!

Nu ska jag ta mig en kopp te och en banan, blir en liten  promenad sen i det fina vädret och middag efter det. Sen blir det lugnt pass yoga och en kväll framför tvn!:)


Kommentarer
Postat av: "S"

Ni som tränar o håller er i trim; se inte ner på oss som har extra kilon! Vissa av er kan ju verkligen se ner på oss o tror att vi inte rör på oss. Kan kan säga att jag rör på mig genom cykla, promenera o dansa trots mina kilon. Och har en kille som accepterar mig som den jag är. Men vissa killar går efter utseendet har jag märkt. Själv har jag lycklig lottad att jag har hittat nån som gillar mig för den jag är.

2010-09-28 @ 14:39:49
Postat av: Mellisaurus-[rex]

Tummen upp för dig :)

2010-09-28 @ 15:44:38
URL: http://mellisaur.blogg.se/
Postat av: Feliiciia ♥

Gå gärna in på min blogg och svara på dagens fråga :)



Allt bra?

2010-09-28 @ 15:45:29
URL: http://musicinmyheaart.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar till S: Ser verkligen inte ner på någon människa alls, spelar ingen roll hur människor ser ut, det är väl inte utseendet som avgör hur människan är! Skulle aldrig dömma någon efter det. Precis som att jag hoppas att människor inte dömmer mig efter mitt utseende och gör dem det så är det deras problem, så länge jag är nöjd med mig själv och min tillvaro är det de enda som betyder något. Sen vet jag att jag kan ser ut hur som helst, de som står mig närmast tycker om mig oavsett. Och den turen verkar du också ha!:)

2010-09-28 @ 16:15:30
Postat av: "S"

Tyvärr så finns det vissa "divor" som ser ner på oss som är lite rundare i kroppen och som ska tracka oss för att vi inte lyckas gå ner i vikt. Finns några änglar som accepterar en för den man är.

2010-09-28 @ 16:54:03
Postat av: Anna

Svar till S: Visst finns det "divor" som ser ner på andra som inte är lika fit i kroppen som dem. Men de betyder inte att du ska dra alla som skriver om träning mm. över en och samma kam. En blogg är ju till för bloggaren för att den ska kunna skriva av sig med sina tankar och funderingar i livet. Så du kanske ska ha lite mer bakgrund innan du uttalar dig om en person som du inte känner.

Själv känner jag Sandra och vet att träning är en del av hennes liv, får hon inte den så mår hon inte bra. Och de viktigaste med livet är att man ska trivas och må bra :-)

2010-09-28 @ 20:51:44
Postat av: Cissi

Det finns dom som uttalar sig ändå utan o nån som helst fakta oxå. Nu drar jag inte alla över en kant men det vinns några som kan faktiskt utan bagrund/fakta.

2010-09-29 @ 20:04:48
Postat av: Malin

Gud vad folk ska kritisera varandra. Sköt er själva o skit i andra istället. Var o en mår väl bäst av olika saker!

2010-09-29 @ 20:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0