Måndag

I set out on a narrow way many years ago
Hoping I would find true love along the broken road
But I got lost a time or two
Wiped my brow and kept pushing through
I couldn't see how every sign pointed straight to you

Every long lost dream led me to where you are
Others who broke my heart they were like northern stars
Pointing me on my way into your loving arms
This much I know is true
That God blessed the broken road
That led me straight to you


Examination idag i skolan, tröttsamt är det men jag tror det gick vägen. Så helst skulle jag bara vilja somna i soffan nu, men jag ska träna vid sju tänkte jag. Finns inte så mycket bättre att göra när man är trött, man blir piggare efter. Imorgon blir det morgon promenad och yoga, planen är åtta passa i veckan, fem kondition och tre styrka. Det behövs, jag är så jäkla trött på sambokilon som gör att jag inte kan ha alla jeans längre och jag vägrar ha det så. Om det så innebär att jag får skippa att dricka öl och vin och äta massa gott, nej det här håller inte längre, jag blir så himla less på mig själv och det blir så drygt. Känner just nu mest att jag bara orkar bry mig om mig själv, känner att jag behöver lägga fokus där ett tag och skit i allt runt omkring. Visst är det bättre när jag jobbar mindre jag gnäller lite mindre över min tid då, men jag behöver verkligen bara se vad jag själv vill göra och så göra det och strunta i vad alla andra tycker och tänker. När man tänker efter så blir det mycket skönare så också, att man bara lever för sig själv. Och det innebär inte att man inte ska ta hand om andra människor och tycka om dem. Jag menar mer att om jag sköter mitt liv så får alla andra sköta sitt! Sluta lägga energi på vad alla andra tycker och tänker om mig, det tar så himla mycket energi. Visst tycker man och tänker om folk ibland också, gör inte alla det ibland? Hur som helst ska jag sluta med att göra det ibland också blir så mycket bättre om man bara sköter sitt eget, så är det!

Hur jag hamnade här utifrån examinationer vet jag inte, jag tror bara jag är på sånt där humör att jag vill leva i min egen lilla värld i mitt lilla hus med min katt och sambo och inte bry mig. Jag får såna ryck ibland, det är skönt! Nej ska väl bege mig mot gymmet för ett Zumba pass, underbart blir det, sen ska träningsschemat för den här veckan göras klart!

Kommentarer
Postat av: "S"

Det skadar inte o ha lite extra kilon heller, tycker jag. Snyggare o va lite "rund" än trådsmal. Du verkar va som alla andra; utseendefixerad. Man tjänar inte i längden på o va utseendefixerad.

2010-09-28 @ 08:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0