Bless the broken road

Måndag, ny vecka. Det kliar lite i min hals, mamma var sjuk hela helgen i Sälen. Så idag har jag bara varit och handlat annars fixat här hemma och pluggat liter. Har två saker till med skolan att boka av för idag sen så är jag klar för dagen. Det är full fart som alltid, just nu fixar jag inte riktigt med det. Ibland tycker jag det är kul men just nu får jag ont i magen av stress. Det var helt underbart att slippa tänka på sånt i Sälen, fast det betydde tyvärr att jag hade massor att göra när jag kom hem med matlistor, diska, tvätt och annat pyssel som jag brukar hinna med på helgerna. Men har hunnit fixa det mesta idag så jag hinner med skolan under veckan, ska jobba i helgen men vet inte hur mycket eller så. Får väl visa sig. Känns faktiskt skönt att september går så fort, jag ser fram emot oktober. Jag jobbar bara fyra dagar i oktober, dels för att jag inte orkar mer än så men också för att jag ska får möjlighet att kunna vikariera lite de dagar jag är lediga. Komma ut och visa upp mig och sen är det så himla kul! Snart är det bara ett år kvar tills jag tar ut min examen och ska söka jobb, det känns läskigt har jag kommit på även fast jag vet att jag är bra på det jag gör. Men just det här att stå själv och inte kunna luta sig tillbaka på att man bara är på student. Tur det är ett år kvar!

Nej ska nog krypa ner under filten och äta lite mackor och dricka te. Sen blir det sängen i tid så det lilla kliet i halsen försvinner till imorgon för då vill jag på yoga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0