Torsdag

Har precis tillbringat 40min framför tvn med ytterligare ett avsnitt av OC säsong tre, sorligt var det. Har några serier som ligger här på hög och väntar på att bli kollade på, kommer tyvärr lätt av mig och skaffar mig massa annat att göra, man kan alltid plugga. Jag blir lite less på sånt att jag inte tar mig tid, det är som med mitt Wii, det är använt absolut, men inte alls så mycket som jag vill! Så därför har jag bestämt mig för att avsätta mer tid till att gör det där jag aldrig hinner med, säsong tre av OC är snart slut, då ska jag börja med Gossip girl säsong tre som något jäkla El Classico förstörde mitt tittande av! Jag menar sånt här oviktigt görande som man inte måste göra och därför får låg prioritet är bland det viktigaste man kan göra, för det får en att må bra. Den här hösten jobbar jag på att avsätta tid för mig själv och göra sånt jag vill. Det är inte lätt ska jag säga, skolböckerna skriker efter mig, plånboken tycker jag borde jobba massor, huset vill bli städat och så vidare. Men frågan är hur lycklig blir man av att bara göra massa måsten, hur kul känns det att bara göra sånt. Det löser sig alltid, fast man inte läst den där skolboken, fast man lite pengar ett tag och fast man väntar en vecka med att städa, det är inte så att världen går under.

Jäkla I-lands problem är vad det är, man ska göra så himla mycket och glömmer vad som egentligen är viktigt. Man ska leva upp till så himla mycket krav, men blir man lycka för att man lever upp till dem, mår man bra av det? Jag är mycket inne på meditation och tankens kraft just nu, saker som jag tror en del skulle kalla strunt och för mig får man kalla det vad man vill. Så länge sådan tankar får mig att förstå världen lite bättre och gör mig lite klokare så tror jag på dem.

Fast jag nu precis sagt att jag försöker strunta i alla krav, så tänker jag nu gå och stoppa in en tvätt. Det går tyvärr inte att strunta i det för då har vi snart inga kläder;) Sen tänker jag stoppa in brödet i ugnen, värma på lite mat (matlådor tar genast bort ett krav) och äta den framför tvn. Sen ska jag nog bege mig ut på en höst promenad i det fina vädret!:) Underbart är det att vara ut när det är så här fint! Löven gör allt så fint, blir tråkigt när det trillar av men jag har hopp om en tidig vinter! Och kommer inte den kan man alltid tända massa ljus så blir livet så bra i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0