Fredag

Det snöar ute! Inget som lägger sig, men ändå! Man får tycka jag är knäpp, men jag gillar det;) Längtar sååå efter att få åka längdskidor igen och något skridskopass kan jag gärna också klämma in i vinter så kanske mitt översteg blir super;) Ska nog hinna åka lite utför i år också nu när stugan i Sälen finns, måste bara på något vis tvinga Fredrik att i alla fall prova, han är inge sugen alls. Möjligen att jag skulle kunna få på honom längskidor men inte mycket mer. Försöker övertala honom att jag faktiskt kan lära honom eftersom vi fick lära oss grunderna i hur man bygger upp slalom, men nej;)

Idag har jag varit ner till skoldatateket här i Insjön och fått vet mer om det av Rosie, mycket intressant och mycket trevligt att få träffa henne igen, det var längesen! Så jag hoppas verkligen att jag kan jobba mer med datorer i förskolan och skolan när jag kommer ut! Motivation fick jag mer av, det behövdes!:) Så nu känns skolan lättare igen och jag vet vad jag verkligen jobbar mot, tur att man kommer ur sina svackor!

Snart blir det Zumba och Lotta blir med också, trevligt blir det! Det är verkligen en rolig aktivitet, nu ska jag bara få Lunkan att hinna med att gymma med mig från och med nästa vecka, sen är det på topp vad gäller träningen!

Annars idag väntar, hemmagjord pizza och mys framför Idol med världens bästa! Imorgon ska han upp i tid och iväg och spela innebandy. Jag tänkte också gå upp i tid går ut och gå, plugga lite, sen blir det lunch och efter lunch tänkte jag åka hem till mamma och pappa. Min två kusiner som nu har växt sen sist oc blivit ett och tre år kommer och jag vill verkligen hinna med att spendera lite tid med dem, det går så fort så snart är det så stora att det inte tycker jag är kul längre! Sen ska vi äta middag där med mormor och morfar, kusinerna, moster och så, blir trevligt. Sen blir det till att bege sig tillbaka till Insjön, för det är nämligen fest här på byn, skönt att ha gångavstånd hem sen efter festligheterna tycker jag!:)

Idag är en bra dag och det blir förmodligen en mycket bra helg också!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0