Onsdag

Dålig uppdatering nu igen! Mycket i skolan och en hel del på hemmaplan också! Fritiden består mest av träning, jag är inne i ett riktigt tränings flow igen, underbart! På lördag blir det första längdpasset för i år, då är det bara tre månader kvar till tjejvasan, det gäller att ligga i!:) Sen så blir det lite pyssel här hemma, igår bakade jag lussekatter sent på kvällen, imorgon ska jag ge mig i kast med pepparkaksdegen. Sen ska den bakas ut på fredag och det ska pyntas, mysigt blir det då!:) Och på lördag ska vi och kolla på en katthane, en blandras, världens lurvigaste lilla boll såg han ut som på korten, sen hoppas vi på att få hämta hem honom nästa vecka, för jag tror redan bestämt att han är precis vad vi vill ha! Så då har vi två och då har de varandra det känns bra! Då slipper man känna sig själv så låst ibland. Sen väntar det lite fest på byn på lördag också, fast jag tror det blir en lugn kväll, jag är för rädd om formen och för förkylningar;)

Åker en del bil nu igen, eftersom jag måste åka över Borlänge, eller måste jag vill göra det, vägen är bättre! Det betyder också att det blir en del radio, RIX FM närmare bestämt. Lyssnade på Titti och Benji nu på vägen hem, Titti hade åkt buss och på bussen fanns en mamma med ett barn som var ledsen, så mamman kämpade med att få barnet lugnt och då kommer det fram en tant och börjar ge mamman råd. Jag reagerade precis som Titti, vad är de för fel på folk?! Varför kan man inte sköta sitt eget och låta andra sköta sitt?! Hade jag varit mamman hade den tanten vetat att den levt!;) Jag har tänkt mycket på det här på slutet, jag vill inte att någon talar om för mig hur jag ska leva eller vad jag ska göra med mitt liv, inte att någon på pekar att jag har för bråttom i livet eller talar om att jag borde börja skynda på innan jag blir gammal. Man gör för det mesta sådan man själv tror på och blir lycklig av. Och eftersom jag inte vill att någon tala om allt detta för mig så tänker inte jag berätta för någon annan hur den ska leva sitt liv heller, varken privat eller inom mitt kommande yrke. Förutsatt att livsstilen inte skadar någon annan eller ett barn vill säga. Bara en liten notis;)

En liten notis till;) Detta förutsätter dock inte att man får parkera hur man vill, köra bil som man vill bara för att det är ens liv, jag ser för mycket strunt nu när jag kör ofta, respektera andra människor i trafiken! 
Jag tycker också att alla som lämnar sin barn här på gården kan respektera min och Fredriks parkeringsplats, den är till för två, man får gärna parkera på den så länge en av våra bilar får plats, man får också gärna jätte gärna faktiskt låta bli att vissa dagar parkera in oss! Mitt störrsta iritations moment just nu (förutom när det inte finns varmvatten när jag ska duscha) och ni fick ta del av det här så kan jag kasta bort det nu. Nog för att Fredrik nyss också fick ta del av det när han fick ett sms där det stod: Jag vill flytta och ha en egen parkering (ungefär).

Nu ska jag äta mat och sen och träna!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Om ni tar lilla hankatten så ta o kastrera honom sen. Om ni inte gör det så kommar han o gå inne o skvätta hur som helst. Jag kastrerade mina 3 pojkar pga o få slippa dessa skvättningar. Och är dom kastrerade så blir dom mer "hemma". El hur man ska uttrycka det hela.

2010-11-25 @ 09:03:38
Postat av: Sandra

Jo kastrera honom ska vi såklart göra om vi väljer honom, vill ha honom nära hemmet:)

2010-11-26 @ 13:54:49
URL: http://lindestrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0