Tisdag

Jäkla förkylning den gör mig dödstrött! Jag vill bara sova, ligga i sängen och kolla på film, får jag då det?! Neej, för den här hemtentan gör att jag måste plugga och egentligen orkar jag inte göra det! Men ska försöka få ihop litteraturen idag och sen skriva klart diskussionerna imorgon låter som en bra plan frågan är om den funkar. Helst ska den gör det eftersom jag tänkte hinna med att träffa Lotta imorgon och sen träna på kvällen. Jag förutsätter att jag kan träna fast jag knappt kommer upp ur sängen på morgonen, typiskt mig! Men det går i perioder först är man dödstrött sen är man trött och sen är man dödstrött igen. Nu har jag druckit kaffe så nu är det okej, men motivationen att plugga är på noll, jag vill ha semester! Jag kommer aldrig få semester i alla fall inte på ett visst antal år så jag borde sluta tjata om det, men man kan önska i alla fall! I för sig önskar jag mycket jämt;) Precis som man tänker att man ska börja med massa saker jämt och sen går det inte alls som man tänkt, med t ex träning, det går inte alls som jag tänkt, inte alls det senaste året, mitt mål har gått till att bara försöka få rutiner och komma igång igen, för det senaste året har gått i perioder med träning, sjukdom, massa annat t ex skola och flytt. Mitt mål i livet får helt enkelt vara att få rutin lagom till sommaren och sen därifrån sätt ut nya mål! Om jag nu bara blir frisk så jag kan ut och ro imorgon! Jag har längtat hela vintern och sen blir jag sjuk! Inte alls bra.

Men man kan hela tiden ha massa mål också och jag tror inte alltid det handlar om att uppnå dem jämt heller, ibland handlar det nog mest om att må bra och trivas med sig själv, då kommer allt annat till en också. Dessutom lever man bara en gång och det är onödigt att gå runt och fundera på massa skit, då missar man massa kul. När jag tänker efter så gillar jag att bli gammal och klok. Det gör livet lite lättare, nog för att man nog aldrig blir det helt, men att man inte tar livet så allvarligt som när man var runt 15år och alla fel man gjorde, gjorde att man vil sjunka genom marken, omänskligt helt enkelt.

Nej jag är nöjd med min lilla tillvaro, en liten katt, snart en liten stuga, min andra hälft, 1½år kvar på utbildningen. husfru över sommaren och bosatt i Insjön. Kanske inte riktigt hur jag trodde mitt liv skulle se ut för ett år sedan, livet då gick ut på dricka på tok för mycket vin och spendera tiden med mina slö grabbar ;) Det var kul det också på sitt vis. Men nog är det här mer jag, jag gillar vardagar som går på rutin och har vissa inslag av festligheter ibland!

Nu borde jag åter gå till pluggandet istället för att sitta här och filosofera!

Kommentarer
Postat av: Sissi

Jaha, ska ni inte slå till med barn oxå då medans ni har ett hus på G nu?? Sen har ni allt!

2010-05-11 @ 19:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0