Torsdag

Melissa Horn, så himla underbar musik, det skapar sånt lugn här. Fast det gör den mest musiken jag lyssnar på just nu, lugnt ska det vara! Lite piggare idag, har jobbat i alla fall. Men fortfarande inte helt hundra, har ont i ryggen och snörvlar. Men bara att stå ut, snart ny vecka och det kan väl inte bli annat än bättre? Fredrik frågade nyss om vi ville är pizza med hans föräldrar, som tur var hade jag redan lagat mat. Inte en pizza till på mycket länge efter helgen som varit känner jag, vissa saker håller inte längden;) Dessutom tog jag i nu när jag sa att jag lagat mat, jag är lat såhär när jag är sjuk, det är tur det finns Carabonara på påse ibland, nu skäms jag, sånt lagar inte jag. Fast jo ibland, som med pyttipanna;) Och pizzan tog ut sig idag i alla fall eftersom jag nyss slängde ihop en kladdkaka, eftersom Fredriks föräldrar kanske skulle komma förbi sen och jag tänkte att jag då i alla fall kan bjuda på fika! Så lite dåligt samvete har jag nu, fast vi skattar och säger sambokilon, inte för att det syns på Fredrik som på mig, men det känns i alla fall lite bättre och lite vackrare så;) Sambokilon kan man leva med och har man tur trillar de av till slut;)

Igår lämnade jag in sist uppgiften i idrotts kursen förutom långfärdsskridskorna då som jag inte kan åka ännu;) Men bra gjort av mig var det, nu har jag bara en komplettering från förra våren som jag ska göra klart över helgen, sen är jag klar med allt! Jag kan känna mig stolt då och faktiskt vara ledig och bara invänta näst termin, det går fort nu 1½år! 23år och helt klar med min utbildning, skönt att ha det klart, läskigt att sluta plugga ibland är faktiskt helt underbart. Fast man blir lat när man bara är i Falun en dag i veckan och de andra dagarn traskar runt i mjukisdress;)

Men att vara hemma mycket betyder att man kan skaffa sig en hund, tycker jag. Vi delar tyvärr inte åsikt där. Det tar för mycket tid fick jag hör igår och det kanske det gör. Men jag skulle tycka det var väldigt trevligt, har trots allt drömt om det sen förra sommaren, men fick i för sig en katt som jag älskar väldigt mycket. Men vem säger att man inte kan ha både och?!;) Jag har en övertalningsförmåga som inte är att leka med, så vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0