Alltid samma

Idag har jag haft en skit dag, ni vet när man bara vaknar på fel sida och allt blir fel! Det är fel att gå upp, det är fel att man ska laga mat, man är på fel plats där man inte har alla sina saker, det är fel på vädret, det är fel på bilen för den är isig, det är fel i kylskåpet hemma för att det är tomt, det är fel på lägenheten för den är ostädad och det är fel att man måste sova en hel natt själv!

Men det är bara att se sig aningen besegrad ibland, man kan inte alltid vara på topp. Mycket kan man förändra här i livet men en hel personlighet går nog aldrig att förändra. Jag kommer nog alltid vara en känslomänniska, är jag glad är jag på topp, är jag less då är jag riktigt less och tycker allt är fel. Neutralt läge finns liksom inte helt, men så länge man mest är på topp så ska man nog inte klaga! Man får bara ge tusan i att göra skit dagarna till ett stor problem och man får inte beskylla någon annan för det. Det är tur man lär sig saker med tiden!

Nu ska jag nog ge upp sen här dagen och gå och lägga mig och hoppas det är bättre imorgon! Då ska lägenheten städas, det ska pluggas lite, billampan ska fixas och sen vet jag inte riktigt vad mer som händer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0