Söndag

Jag lever, det är bara så att det har varit mycket den här veckan. Efter mitt isvaksbad i måndags låg jag med magsjuka hela kvällen och var död två dagar efter det. Hade fint sällskap av katten Musse framför OS på onsdagen. Riktigt skönt att ha ett stort hus och katt sådär två veckor! Blir tomt utan katten sen, men förhoppningsvis har man snart en egen!;) Sen har det varit massa skola och två dagars jobb. Idag pustar jag ut just för stunden, ska hitta på mat snart, laga den, sen lär jag till Leksand och tvätta och fixa lite och sen är det snart middag och plugga lite ska jag göra också. Ladda för nästa vecka, har lite att jobba på för att komma igång, den här magsjukan gynnade inte träningen alls. Men det är bara att försöka vara positiv och kämpa på så går det! Funkar det inte att bara tänka brukar det funka att luta huvudet mot Fredriks axel och så känns allt bara bra! Idag har vi tagit tag i bostads letandet lite mer seriöst letat fram till blanketter och så. Ska även sätta pappa på att använda sina kontakter, funkade sist. Men det lutar åt att vi vill bo här i Insjön, helst i en 3a och gärna på bottenplan;) Men ja vi har inte så bråttom eftersom vi har boende, så det får ta den tid det tar helt enkelt, tills vi hittar något vi trivs med:)

Finns mycket annat att se fram emot tills dess, blir många helger borta här fram över. Hela vecka 10 är jag i Ramundberget på vinterutbildning, helgen vecka 11 blir det Örebro en vända till Lotta, sen är det bara några helger tills det är Påsk, innan dess eller då under Påsk åker vi nog till Sälen. Mamma och pappa har köpt två stugor i Sälen, fast bara en som vi kan bo i just nu eftersom den andra är uthyrd hela vinter säsongen. Men sen efter det ska stugorna rustas och fixas och så kan man spendera flera helger om året där och åka upp och vandra på sommaren! UNDERBART! Bästa köpet de gjort på länge, kommer nog ha mycket nöje av stugorna. Får lära Fredrik att åka slalom också;)

För övrigt ser jag på OS och jag har säkert sett Hellner och Olsson ta sina medaljer hundra gånger nu, men så fantastiskt det var. Jag satt här och skrek i soffan igår kväll, precis som att Olsson kunde höra mig genom tvn;) Det roligaste medaljerna hittills tycker jag, fantastiskt spännande lopp! Mer sånt tack! Blir till att heja på skidskyttarna ikväll!:)

Nu ska jag se vad min andra halva gör!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Även du planerar att söka ny bostad o flytta ihop med killen.... Själv letar jag bostad i Borlänge eftersom jag vill flytta ifrån denna lilla byhåla som Insjön. Och sen har jag killen där nere. Frestelsen lockar o flytta ner dit eftersom jag har mer vänner där nere än här.

2010-02-22 @ 18:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0