Heart of stone

Lång dag som vanligt. Klockan är tjugo i fem och man har hunnit varit i skolan och nu druckit en kopp kaffe och ätit en semla och det är typ det. Hade jag varit normal fysiskt och psykiskt så hade jag förmodligen varit och gymmat just nu. Men eftersom att halsen gjorde ont även i morse så får det helt enkelt skippas, försöka bli hyfsad till helgen så jag kan åka några mil på längskidorna! Funderar fortfarande på om jag måste tänka om i min vardag det känns som det behövs förändringar på många plan och just nu orkar jag inte ta tag i allt men jag får vela lite till på det där och kanske får jag göra en urrensning och helt enkelt begränsa mig lite på vissa plan. Men vi får se jag ska fundera lite mer. Som ni vid det här laget vet så hoppas jag kunna gå ett SM i rodd i september mest på skoj, men i alla fall det krävs lite tills dess och det kanske känns långt dit men det går fort. Så frågan är om jag faktiskt måste lägga mer krut på det och det innebär också att verkligen måste ta tag i mina kost vanor, det är urusla just nu livet är så här upp och ner. Och kost är viktigt om man ska bygga muskler rätt och gå lättvikt, så ja vi får se helt enkelt!

Skulle behov av åka bort en vecka eller två och bara vila från allt det här och tänka, tänka och lägga upp alla det där målen jag liksom tappat. Tack vare sjukdomar, helger, för mycket att gör och helt enkelt för att jag är upp och ner. Mitt fokus är upp och ner, jag vet att jag kan så mycket mer än att bara bli så här borta i mig själv, det är inte jag. Och jag har funderat idag och pratat med min Anna frågan är om man ens ska göra saker som inte känns rätt och som påverkar en negativt. Efter att ha utgått från The Secret förut vet jag att sånt som inte känns bra ska man inte ha i sitt liv alls, då är det inte rätt eller så måste man tänka det rätt.

Just nu känner jag bara att jag verkligen måste hitta mig själv igen och det där positiva, som jag för det mesta är. Jag gillar inte att se livet som något jobbigt, det ska vara kul på alla plan och man ska ha så mycket energi att man bara älskar att det händer hundra saker, det gör jag annars, att pyssla och fixa och dona, men just nu är det bara tråkigt! Och i mitt huvud har jag just nu en sån där underbar känsla, jag längtar till April, jag längtar efter att mina händer luktar plast och Siljan ligger spegelblank och att hela kroppen jobbar i varje drag, då jag inte ens är rädd för vatten eller stora vågor och umgås med mina "små" tjejer. Och tänker jag på det där mår jag bäst i hela världen helt klart, det är tur dagarna går fort!:)

Nu ska jag ta en dusch, sen ska jag fixa med lite bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0