Måndag

Underbart med måndag igen, en ny vecka. Helgen har varit dryg, men nu börjar sömnen komma tillbaka och det är lite lugnare här hemma. Fortfarande lite kallt då vi sov lite länge i morse, men det är i alla fall inte 17grader som i torsdags. Nu är det 19 när det är som kallast, men jag förstår fortfarande inte hur det bara kan elda tre gånger om dagen?! Men från och med onsdag så skiter jag faktiskt i det;) DÅ slipper vi tänka mer på elden!

Känns lättare med katterna idag också, förmodligen för att jag nu inte bryr mig om att det springer runt i hela huset och slår varandra. Tog ett tag att acceptera men det är väl lite svårt att ställa om själv också, det blir nog bra det här!:) Elmo verkar trivas i alla fall, han är så go så och så liten mot Chanel som jag alltid tyckt varit liten;) Dessutom är han ett matvrak, han försökte till och med äta upp min yoghurt i morse. Så om några månader är nog han rätt stor också! Det är jobbigt bara att han förföljer en och Chanel då inte alls vill vara med oss. Fast i natt jagade hon in honom under sängen och sov sen vid mina fötter, då tror jag de hade det rätt bra båda två, han verkar väldigt trygg under sängen!

Idag ska jag plugga en del, blir klar med specialpedagogiken och sen en föreläsning om geometri tänkte jag. Sen träna, så jag längtar efter att få komma ut lite och få lite egen tid;) Zumba blir det!:) Imorgon väntar jobb igen, ska bli skönt det med är helt tomt på hotellet i princip och jag har sällskap av Christine så det blir bra det!:) Sen är det skola resten av veckan och sen väntar ännu en ledig helg, förmodligen lugnare än den här;) Bara lugna helger fram till jul, helt underbart är det. Dock saknar jag julstämningen lite, fast jag bakat pepparkakor, lussekatter, en saffrans krans, saffrans bullar och mjukpepparkaka. Till och med pysslar och satt i nejlikor i apelsiner och vardagsrummet är numera rött. Två ljus har jag tänt också och fixat klart alla julklappar när det var en månad kvar till jul! Så antingen kommer den eller så blir det så här när man börjar bli äldre, det blir kanske inte samma sak. Men jag hoppas den kommer, om inte annat så med julgranen i alla fall;) Nästa vecka kanske jag och pappa ska till Hedens bystuga och baka mjukbulla det är rätt juligt också och så himla gott! Och det ska vara i stenugn annars är det inte samma sak! Så ja allt det där mysiga man bara gör en gång om året är i alla fall lite stämningsfullt!:)

Nej om man skulle ta och sätta fart med pluggandet!:)

Kommentarer
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

2010-12-14 @ 19:08:52
URL: http://www.grinders.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0