Then

Jag lever! Jag har bara haft annat för mig, mest jobbat men lite annat har jag hunnit med sen sist också. Orsa Grönklitt, Sälen, drinkväll och Stockholm, det var juh mer än tre veckor sen jag skrev! Vi börjar komma helt i ordning nu här i vårat lilla hus det känns riktigt bra, jag är nöjd med tillvaron, det är som jag vill ha det. Det är skönt att känna så, att man får som vill och att man har någon vid sin sida som vill samma saker som en själv, jag har hittat rätt! Jobbet börjar bli lite mer rutin och jag har äntligen börjat skilja på att vara på jobbet och hemma och inte blanda ihop det. Synd bara att man ska komma så långt när sommaren snart är slut och det är dags att börja skolan igen och bara hoppa in när man har tid och orka. Men erfarenhet får man väl alltid, bara att tack och ta emot!

För hösten ser jag fram emot, ska läsa special pedagogik och matte. Special pedagogiken längtar jag verkligen efter och det är också första kursen. Jag tycker det är så spännande att få ta del av barn som kanske inte alltid tänker som alla andra, det är en konst att förstå dem och ibland att kunna hantera dem, men när man vinner deras förtroende så ger de så mycket tillbaka! Sen hoppas man så klart alltid att dessa barn ska få allt det där stödet som de kan behöva! Ska till hösten också läsa en helgkurs på Västanviks folkhögskola, lära mig lite teckenspråk tänkte jag. Det också en riktigt bra erfarenhet, då det alltid kan hända att man möter barn eller föräldrar som är hörselskadade. Annars så är hösten än så länge nästan oplanerad, jag kommer väl jobba en del som vanligt antar jag, spendera någon helg i Sälen och kanske en helg i Trollhättan för att heja på syster och Amanda som tävla SM i dubbel sculler. Kan man inte träna och tävla så får man heja på, fast jag hoppas och önskar att jag snart kan börja träna igen och slippa bli sjuk igen, nu har jag vilat nästan hela sommaren eftersom det tog en månad att bli av med förkylningen och sen har inte tiden funnits. Så jag hoppas kroppen har fått sig en ordentligt vila! Och på grund av allt det här så har jag fått ändra planer igen, den blir en tjejklassiker med start 2011 och tjejvasan, så får det bli!

Men nu åter tillbaka till nuet, det är där man ska leva. Ska jobba på min att göra lista, där finns massa som borde fixas. Ska ge Chanel lite kärlek och borsta henne också, tyvärr började det regna annars hade vi tänkt gå ut en stund och börja träna lite på att vara ute, få hoppas på att det ger sig! Nu vart det mycket skrivet här, får tar och uppdatera lite oftare tror jag allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0