Låg

Jag har lovat mig själv att ta allting lätt som en plätt och inte totalt gå ner mig över att det inte blir som man vill jämt. För det mesta blir det väl som jag vill? Just nu tveksam, ja... För den här fysiologi omtentan kan bara ta och dra åt skogen, jag kommer aldrig lära mig allt han vill att jag ska lära mig, så lär väl få göra om den igen den 9e juni, jippi! Och sen kommer jag förmodligen få jobba varenda helg hela sommaren igen medan alla andra som har lite bättre jobb än mig får vara ledig och gå ut varje helg och eftersom jag numer bor i Insjön, så betyder det att när alla andra är ute och roar sig på lördagarna lär jag vara hemma eftersom jag har 400mil till jobbet och måste köra. Nu ska man inte vara bitter egentligen, jag har ett jobb och det är juh bra! Men just nu är jag riktigt jäkla less på att aldrig vara ledig på riktigt och att man lär planera sina veckor in i minsta detalj och helger, för skulle jag få för mig att åka någonstans i sommar så lär jag vet det typ nu och sen vet man aldrig om man får vara ledig det finns inga garantier. Nej just nu kan jag spy på det här och som att det inte räcker är jag så jäkla less på att plugga, det är inte kul just nu. Jag är trött på att ägna min lediga timmar åt att läsa böcker och skriva uppsatser, flytta och jobba.

Men man ska som sagt inte vara bitter, nu har jag beklagat mig och framför allt fått ut alla känslor jag har. Nu är det bara att ta nya tag och läsa igenom lite inför tentan, som förhoppningsvis går vägen på onsdag! Det är tur jag har min fina katt här som kryper upp i knäet på en när man känner sig nere! Hon gör en glad och det är bara att kämpa på, det blir nog som man vill till slut! Hoppas jag! Och när jag väl har min examen och inga lån och verkligen har kämpat då kan jag vara så stolt över mig själv och då var det förhoppningsvis bärt allt slit och alla tårar! Jag har juh faktiskt gjort mer än hälften av min utbildning och det är helt fantastiskt bra! Och jag jobbar i alla fall inte kvällar och nätter, så sommaren blir nog rätt bra ändå. En positiv inställning så blir allt precis som man vill. Jag ska faktiskt inte klaga, jag har världens finaste katt, pojkvän, familj och vänner och det är inte fy skam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0