Och hur vill du leva när tiden går för fort?

Söndag, inte lika solig nu som i morse, inte lika vacker. Men ändå, jag gillar söndagar, även om det inte blir någon lång sovmorgon! Framför allt gillar jag så klart söndagar när jag slipper vakna upp själv! Och söndag mornar som är så där fantastiskt vackra. Vid kvar över åtta när jag kollade ut genom fönstret och det var frost på backen, solen lyste så fint på björken som bara hade gula löv och på radion var det Melissa Horn. Helt fantastiskt vackert var det då, ja då stod jag där och var nog faktiskt lyckligast i världen;) Det säger jag i för sig ofta nu för tiden att jag är, men det är skönt att kan kännas så ofta! Ibland är man faktiskt värd att bara få sitta och vara så där löjligt lycklig;)


Ska vi sammanfatta resan till Uppsala/Sthlm så ja, kaos är väl ett bra ord;) Men så kul man kan ha åt det i efterhand och så bra allt vart ändå. Jag fick åka stridsvagn så jag var lycklig, även om jag inte skulle klarat det i mer än 20min med den där hjälmen på huvudet. Så tung! I alla fall gick kaos resan jätte bra på fredagen, jag kom fram till Ylva och vi såg på Idol och hade det så trevligt så:) Lyckades också få Mats och Henrik att hämta oss på lördagen. Lördagen var mer kaos, upp halv åtta, ringa killarna som säger att de ska åka på E18 försöker förklara att E4 är närmare, men vi bestämmer var det ska hämta oss. Halv nio med nerpackade frukost ger jag och Ylva oss i väg i storm och spöregn för att gå till Statoil som ligger ut mot Gränby. Och som vinden piskade, för att ta oss till Statoil fick vi dessutom klättra i leriga backar, gå över åkrar och springa över motorvägar. Och jag hade hela min packning med mig. När vi är några meter från Statoil hör grabbarna grus av sig, de har åkt helt fel, de kan inte hämta oss. Två arga tjejer står då vid Statoil och funderar på hur ska det här gå?! Blev taxi till Uppsala tåg station, sen ståendes på ett tåg till Sthlm. Kommer fram skyndar oss mot pendeln, alla tåg mot Bålsta är inställda, får panik. Men som tur var så gick de ut till Bro och stannar alltså i Kungsängen också. Så på stående fot i väntan på pendeln äter vi våran frukost, halv elva! Kommer med pendeln och hundra lumpar, byter till bussen mot Livgardet i Kungsängen och kommer till slut fram. Om vi var lyckliga när vi kom fram? Ja vi var helt otroligt lyckliga! Men vi hade missat en och en halv timme av dagen. Men vi fick åka stridsvagn, se allt packning och vapen de har med sig, gratis lunch och fika och en riktigt trevlig dag. Och det var nyttigt att se, men lite obehagligt också, tror man nu först förstår allvaret med att åka tilll Afghanistan. Men Lunkan verkar vara i trygga händer och det är bara att hoppas att det inte blir oroligare än såhär! Blir i alla fall till att ha stenkoll på nyheter och sånt när han är där nere, lite nervös kommer man allt att vara! Och för er som undra, hemresan gick bättre, jag körde bilen hem, fick inte köra riktigt så som jag vill. Men tyckte jag gjorde en bra insatts och vi kom hem i tid! Och tro mig efter den dagen var det helt underbart att lägga sig i soffan och glo på tv hela kvällen med underbart sällskap!

Nu ska jag plugga lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0