Ibland gör man rätt, ibland gör man fel

Har varit lite duktig idag i alla fall och simmat 750m, tänkte ta 1000m först men märkte att jag vart ganska trött van. Förkylningen är väl inte helt borta så det kändes som det är dumt att ta ut sig helt direkt, jag menar det är en bra början med promenader och att simma. Nästa vecka ska jag nog ta ett spinning pass men ta det lugnt under passet. Det är bara att stå ut om man inte vill bli förkyld direkt igen! Sen har jag skrivit in ämnet för min fördjupningsuppgift och ska bara lägga in lite litteratur till bokkompletteringen så det blir klart imorgon! Kanske hinner titta lite på den där uppgiften som skulle varit inne för hur länge sen som helst också, får försöka få klart den på söndag när jag kommer hem! Det här blir bra, har några veckor på mig nu att ta igen lite innan fördjupningsuppgiften ska påbörjas, men det känns bra den kommer jag nog klara av och fixa tills dess att den ska vara inne och förhoppningsvis ha fått ett betyg i också. Och ja förhoppningsvis har jag alla mina poäng i Januari och då börjar en ny kurs, ny glädje! Det gäller att vara positiv även när det gäller skolan!

Nu kommer snart Maria hit vi ska ta en kvällsfika på Siljan och prata av oss, var ett tag sen nu. Borde vi egentligen gör varje vecka vi som tycker så lika och alltid har så mycket att prata om! En dag så kanske vi kan fika flera dagar i veckan om vi har tur, fast det lär väl dröja tills vi är hemma och är mammalediga och har all tid i världen, med andra ord om fler hundra år;) Men det vore rätt nice att kunna sitta så varje dag utan att behöva vara mammaledig;)

Men trevligt blir det nu att prata i några timmar och sen ikväll får jag förhoppningsvis trevligt sällskap till Sunes Jul, det är tur det finns fler som är som jag och gillar såna där svenska serier;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0