Bullar

Först tänkte jag baka imorgon, men så slog det mig att varför ska jag vänta tills imorgon när jag ändå inte har något alls att göra, så var och köpte mjölk och grejer, glömde dock kvar vispen:P Men ja i alla fall har varit igång nu ett tag, bulldegen på jäsning och dumlegrottor i ugnen, snart ska de ut och snart har degen jäst klart! Sånt här borde jag ägna mina kvällar åt oftare än att fastna framför tvn! Det och åt sånt där annat pyssel som jag gillar:) Känner mig som en riktig hemmafru;) Imorgon ska jag laga lax till lunch också, vet inte hur jag ska få plats i frysen med allt, jag behöver nog ett hus. Så jag kan baka, laga mat och pyssla som jag vill;) Alltså det går juh bra i köket i sig, men frysen, jag skulle behöva två eftersom det alltid blir tre matlådor av all mat jag lagar och nu bullpåsar som ska in också! Men men, det blir bra.

En nackdel med att baka dock är att det bara är jag som bor i den här lägenheten;) Vilket betyder att det är jag som kommer äta det mesta;) Hahaha, mindre nyttigt! Jag borde ha ett fik istället eller någon att baka åt så jag slipper äta allt själv!;) Då tänker jag på min träningsform, tror inte den gynnas av det här!

Nu är i alla fall dumlegrottorna ute ur ugnen och det vart så vackra:) Super nöjd hoppas bullarna nu blir lika awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0