The chosen pessimist

Jag flänger hit dit, springer runt hela dagen, barn blöder näsblod, pedagogerna går hem en efter en med förkylning och feber, jag tackar ja till vik på fredag vilket innehåller stängning, jag ska upp tidigt på lördag och jobba, julpynta, baka, träna, laga mat, på fest, städa, till skolan, massa skoluppgifter, ligger efter. Har hunnit vara hos doktorn, handlat och borde nu laga mat, för jag skulle ha tränat. Men så satte jag mig ner i soffan och jag bara kände att jag orkar inte! Det brast verkligen totalt nu, bara för att jag har energin tillbaka borde jag kanske inte ta för mig allt som kommer i min väg. Just nu vill jag bara lägga mig här och se på serier för den här dagen har varit skit. Barnen har varit upp i varv och jag har bara stressat runt på min sista praktik dag, kände knappt att jag kunde gå hem och lämna dem vid tre för det var sånt kaos, svetten rann. Skynda mig hem och till doktorn, finns inget fel på mig alls, jag är helt frisk och det saknas inte något alls. Med andra ord det är bara att hoppas att förkylningarna ger sig. Och ja det är väl bra att det inte är något fel på mig, men blir jag sjuk nu igen vet jag inte vad jag gör, jag är så less på det. Det gör mig hel deppig att går runt och snörvla, ha ont i halsen och känna mig trött. Nej ingen bra dag det här och känner bara för att bädda ner mig och det är jobbigt när det känns så. I alla fall när man är så positiv för det mesta! Men jag antar att man måste ha skit dagar ibland också, jag hoppas det känns bättre imorgon inför skolan. Jag orkar inte engagera mig så mycket i redovisningen imorgon, den får bli muntlig där jag bara berättar om mitt projekt och hur det gått. Jag orkar inte lägga det på en mer avancerad nivå, det finns ingen ork idag. Nu ska jag göra allt i slowmotion en stund. Börja med att äta lite, plugga lite, hem till mamma och pappa en sväng, sen baka pepparkakor och sen sova.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0