Snö

Ja utanför fönstret faller snön och jag sitter här i mitt lugn och går igenom jullåtar, redan! Jag vet men jag behöver något att längta efter känner jag. Min lediga dag idag, men vart till att skutta upp i tid i alla fall, har varit och tagit prover. Fem rör med blod, så var ganska så slut när jag gick där ifrån, dessutom hade de stoppat ner en pinne i näsan och i halsen på mig. Förbannat äckligt det kliar och kittlas och usch, nej det var ingen kul grej. Bara till att hoppas att det hittar något, näs och hals provet skulle skickas till Gävle för analys. Ja, jag håller tummarna, för mig är det värt mycket att bli pigg igen! För när jag nyss stod och kollade ut genom fönstret tänkte jag på hur segt jag tycker allt går och hur orklös jag så ofta är, har liksom inte riktigt njutit av hösten. Är alltid trött, spelar ingen roll hur mycket jag sover. Men jag hoppas att det löser sig bara jag blir frisk ordentligt för jag menar, det är bara det som är jobbigt just nu, annars är jag nöjd med livet! Jag måste helt enkelt försöka släppa alla måsten jag har, med att jag måste städa lägenheten varannan vecka och dammsuga varannan dag, fixa och pyssla. Sätter alltid upp så mycket krav på vad jag borde hinna göra på dagarna och så slutar det med att jag somnar i soffan och har inte gjort något alls. Borde väl istället bara lyssna på kroppen och tänka att jag kanske inte kan orka allt just nu. Önskar dock jag tänkt till lite tidigare på den vad gäller att vara ute och ränna på helgerna och så. Men ja det är bättre sent än aldrig!

Nu ska jag plugga lite, sen blir det lunch och ja sen får vi se om jag åker till Insjön en sväng känns som jag skulle behöva en kram eller två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0