Jul

Jag vill ha jul, nu nu nu nu nu nu nu! Alltså jag måste vänta flera veckor innan jag kan börja julbaka och julpynt. Blä för november, ingen vettig månad förens efter första advent! Men då! Låg igår när jag skulle och funderad på vad jag saknade, var en hel del. Har igen adventsljusstake, inga julgranskulor som kan hänga i ena fönstret, inget glitter eller belysning till julgranen och helst skulle man ha haft balkonglådor så man kunde ha tallris och belysning i det också. Det får väl bli till nästa år. Tänkt om jag kunde börja plugga nu istället för att lägga ner energi på jul;) Men det är viktiga grejer! Det viktigaste just nu, det jag längtar mest efter! Inte för att jag kommer ha någon julfrid precis, jobb och B-uppsats är det som gäller över julen! Men lite lite lite julfrid borde man kanske hinna få! Hur tänker man när man lägger inlämning av den näst största uppsatsen jag ska skriva veckan efter jul, idioter!

För övrigt var det länge sen jag såg fram emot jul såhär mycket, kanske beror på att det är första gången på tre år jag är ledig julafton och juldagen! Ska bli underbart, även om det har funkat bra att jobba de tre åren jag gjort det. Brukar tänka så när det gäller jobb att jag kan jobba helger och högtider än så länge, det handlar om två år sen ska jag inte göra det mer i mitt liv vad jag vet;)

Nej ska väl plugga lite nu, promenad sen idag igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0