Förkylning

Börjar fundera på om jag är döendes eller något sånt, immunförsvaret kanske håller på att dö ut. Jag är förkyld igen nu! En vecka gick det! Det är faktiskt riktigt jobbigt, har inte ont i halsen men är snuvig och harklar och nyser och har mig, helt underbart! Blir så arg, jag kan inte göra allt jag vill och kommer inte dit jag vill heller. Dessutom äter man ungefär som när man tränar vilket innebär att jag snart kommer väga dubbelt så mycket som jag gör nu och det är inte okej för då kommer inte mina kläder att passa och det betyder att jag nu måste lägga om min kost. På grund av att jag inte kan träna! Promenader är väl det som går an men det lockar inte riktigt när det regnar ute och blir mörkt direkt på kvällarna! Var så nöjd förra veckan när den försvann, tänkte att nu äntligen skulle jag böja träna igen och komma upp i de pass jag ville. Jo just det, kunde jag drömma om! Ringde mamma nyss och hon tyckte inte ens jag skulle fundera på att träna då kanske jag skulle ligga med feber eller något snart igen. 

Usch nu vart jag riktigt nere igen. Men jag antar att det bara är att försöka göra allt som står i min makt för att bli av med det här. Det första blir att det inte blir en utekväll innan juldagen, tidiga kvällar och mycket vila. Funkar inte allt läsa idrott i vår om jag ska vara såhär! Dessutom lär jag väl gå och ta prover och se om det är så att jag har någon brist eller så. Får ta tag i det imorgon, att boka tid hos läkaren! Måste vara frisk tills jag tar influensavaccinet också var tydligen ingen bra grej att ta det om man var förkyld då kunde man blir ännu sjukare!
Nej nu vart jag på riktigt strunt humör ska väl gå och lämna tillbaka boken på bibblan och handla lite, sen bädda ner mig här i soffan och tycka synd om mig själv....

Kommentarer
Postat av: Emelie

Heej! hur är det med dig? Går det bra i skolan och hur trivs du i lägenheten? Jag är ute på vfu nu, 8 veckor, superroligt men är så trött när jag kommer hem om dagarna. Måste gå upp kvart i sex för bussen går tjugo i sju. Hoppas du mår bra! Puss

2009-11-04 @ 18:43:22
URL: http://emeliejohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0