Måndag

Idag firade jag och Jon fyra år genom att jobba på fritids tre timmar;) Hahaha, vi tänkte ha en mysig dag här hemma och inte göra så mycket kanske spela lite tv-spel. Men först fick Jon ett samtal om att vika på fritids här uppe på Åkerö, så han tackade ja. Så jag vart lite tjurig men sen ringde de till mig efter tjugo minuter och frågade samma sak;) Hahaha så mellan ett och fyra var vi där och lekte, eller ja när man inte känner barnen är man mest som en polis som står och överbevakar så det inte händer något;) Så ja nu har jag kört på hårt den här helgen och måndagen har sammanlagt jobbat 20 timmar inte illa för någon som också pluggar 100%, jag är stolt i alla fall och sen hoppas jag att studierna också blir bra är lite slö just nu men det ska nog gå vägen!

Annars så var vi på bio igår och såg Män som hatar kvinnor, den var bra men inte alls i klass med boken och sen hade de missa massa så ja jag vart lite besviken faktiskt. Jag satt och funderade flera gånger vad de som det missat att ta med skulle dyka upp någonstans med det dök aldrig upp. Fast ja hade jag inte läst boken hade jag nog varit nöjd i alla fall!

Nu kör jag hårt den här veckan med två dagar skola, en dag studier hemma, en dag jobb och sen på fredag kväll efter jobbet så drar jag till storstan och Mandis! :) Jag längtar helt otroligt mycket, efter Mandis och efter Stockholm, den älskade staden! Jag har längtat dit hela hösten och nu äntligen tar jag mig dit! Då ska det shoppas och mysas:) Ja det blir en toppen helg de vet jag redan;)

Sen har jag ont i foten, tappade min proppfulla vattenflaska från Lärarförbundet på den och nu är den helt blå där och jag är helt om när jag går till och med, så jag kan inte ha mina tajta träningsskor på mig för det gör ont så nu blev det inget gymmande, mamma hade ont i ryggen också så hon kunde inte heller, tråkigt tycker jag. Men jag ska försöka gå ut och gå med min onda fot istället en timmer promenad eller så! Har i alla fall ätit nyttigt än idag det är en bra början, jag måste verkligen skärpa mig om mina byxor inte ska kännas som korvskinn;)

Nu ska jag plugga lite och använda mitt älskade Spotify!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0