Somna om nu igen

Godmorgon!

Alltså hur svårt kan det vara att ha sovmorgon? Ställde klockan på halv tio, vaknar upp med ett ryck kvart i nio av att telefonen ringer, skuttar ur sängen från en dröm där jag stått och skrikigt. Svarar i telefonen och kvinnan i andra änden säger: - Ingegerd, - Vaddå Ingegerd? -Ja, är Ingegerd där. -Öhm nej.  -Nej då har jag visst ringt fel, "klick". Tro mig jag stod där med luren i handen ett tag innan jag lyckades vakna till liv och fatta vad som egentligen hade hänt och i kroppen satt den där drömmen kvar, så det var bara att traska tillbaka till sängen och försöka hitta något nytt att drömma om något lite mer positivt, det är nämligen mycket bättre att vakna upp glad över att ha drömt om något underbart. Men jag lyckades aldrig somna men vända känslan ändå, jag tänkte på hunden jag ska skaffa i höst, den och lägenheten kan var den största lyckan jag har. Ska snart ta tag i att höra av mig till kenneln också!:) I alla fall när jag skulle lägga mig och drömma vidare så gick det bara ett litet tag så ringde E från jobbet och undrade om vi hade en nyckel till stugorna, där frågade hon dock fel person jag har faktiskt inte en aning om vi har det eftersom vi inte har hand om stugorna egentligen. Men ja det löste sig nog;)

Igår kom jag också på att det är inte alls idag jag ska färgar håret, det är imorgon. Här har jag gått och lurat mig själv flera dagar fast jag vet att min frisör alltid är ledig på tisdagar och har varit i fler år. Så blir till att längta en hel dag till! Imorgon blir det förhoppningsvis lite golf också ska ringa S sen och se om vi lyckats styra ihop något!

Förövrigt sitter jag här och inser att nagellack inte är någon ide att ha när man städar eller när man spelar gitarr. Ja. jag vet ibland tänker jag på helt sjukt onödiga saker, men det är en charm i sig. Jag är en sån person, en sån som tänker på sånt som inte spelar någon roll;) T ex om jag är helt knasig som tänker bo kvar här i Leksand i en lägenhet och skaffa en hund, andra pratar om vart de ska resa eller i vilken stad de ska plugga, själv blir jag kvar här. Fast ja i för sig så har jag ingen bättre plan heller, jag är för lite i skolan för att bo där jag pluggar då skulle jag bara sitta där i min lägenhet och glo. Jag har faktiskt testat;) Shit jag har verkligen lite klent med planer för hösten känner jag eller just det en utlandsresa var det också! Jag ska gå en teckenspråkskurs också! Hahaha, jag har visst lite att göra och sen ska jag jobba och träna också, spara pengar till min nya bil. Japp, nu kändes de bättre det är nog inte så tokigt att bo här ändå;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0