Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

Jag älskar att sitta i mitt fönster och blicka ut, till ljuv musik. Just nu blir det Melissa Horn eller Stiko Per Larsson eller så sitter jag där själv med min gitarr, men det blir aldrig lika vackert. Jag är ingen riktigt talang, men så rofyllt det är! En gång i tiden bodde jag i mitt fönster, en sommar för sex år sen, tänk vad tiden går. Jag satt där och funderade en hel sommar och vart verkligen inte klokare alls, antar att det är svårt att bli det när man är fjorton år och tror man är kär, olyckligt kär. Det är tur man vet bättre nu, nu mera sitter jag där bara för att det är underbart att känna fläkten i ansikte och för att det är så underbart att kunna blicka ut över något. Fast det blir inte så ofta skrivbordet står i vägen och jag antar att jag inte är lika smidig längre;) Bättre blir det med balkongen sen, den kommer bli mycket uppskattad, till och med långt in på hösten när man sitter inlindad i en filt med musiken från vardags/sovrummet och blickar ut över ett Leksand som är sådär lagom öde igen och inte som nu med alla turister som finns vart man än vänder och vrider sig. Vad underbart det lät att sitta på min balkong, nu vart jag att längta ännu mera!



Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Melissa Horn - Sen en tid tillbaka

Kommentarer
Postat av: Emelie

haha ingen fara! åh vad roligt, måste få se bilder sen när allt är klart :)just nu är jag hemma hos mamma och myser, har haft en vecka ledigt :) inte för att jag sliter ut mig på jobbet annars men ;) Jobbar ca 2 pass i veckan, alldeles lagom för mig :) ha det så bra i falsterbo :) puss

2009-07-14 @ 11:26:28
URL: http://emeliejohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0