Fredag

Ibland undrar jag varför jag inte tänker lite till och det undrade nog min mamma igår när jag ringde också;) Influensa vaccinet fick mig att ligga avdäckad hela onsdagen, orkade med en observation sen var jag bosatt i Fs soffa resten av dagen! Vaknade upp igår och mådde toppen, bra tänkte jag vaccinet har gått ut i kroppen och efter lunch tog jag beslutet om att träna. Så här i efterhand undrar jag verkligen vad jag tänkte med, har man legat död en hel dag borde man då inte låta kroppen återhämta sig? Nej då går man på 75min pass med både kondition och styrka, när det var en kvart kvar var jag säker på att jag skulle dö. Jag har aldrig i hela mitt liv mått illa på en träning, nu trodde jag att jag skulle spy och svimma. Fick skjuts hem av Lotta, orkade inte ens gå de få metrarna hemma. Dundrade sen i in i min lägenhet och totalt dog igen! Så nu får jag helt enkelt göra så lite ansträngande som möjligt den här helgen! Bara att lära av sin misstag antar jag, man är inte alltid odödlig som man tror;)

Igår hade jag världen mysigaste fika med Maria vi satt på P&L caféet och pratade i timmar om allt. Det är skönt att prata med henne för det finns aldrig något som är för stort och för tungt för att ta upp. Och hon förstår mig när det gäller skolan och hon fick mig att förstå igår att jag faktiskt inte är någon superkvinna, även om jag ibland tror det. Och att man dessutom måste säga nej när man känner att man inte orkar. Och jag antar att det bara är att göra det nu. Jag kommer inte orka jobba flera dagar i veckan när jag pluggar och dessutom efter jul ska upp i åtta tränings pass i veckan, dessutom vill man hinna göra massa kul också! Jobbet får helt enkelt komma sist nu och inte skolan som det så lätt blir. Men den här veckan har jag faktiskt bara jobbat en dag, det känns bra, men då har vaccinet gjort att jag knappt pluggat istället;) Nästa vecka ska jobba fyra dagar och ha skrivit ungefär halva uppsatsen vi får se hur det kommer gå med det! Jag blir matt bara av att tänka på det;) Har dessutom lyckat boka in både klippning, tatuering och ett handledar möte! Tur jag ska vara helt ledig över julafton och juldagen!

Nej nu ska jag lägga in mina filmer på datorn och göra mig redo för min sista observation, sen har jag allt material till uppsatsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0