Lev för att brinna

Har sett på Remember the Titans, otroligt bra film:) Sen i sällskap med "söndagsklubben" så var det grymt! En bra söndag helt enkelt, så jag förväntar mig att den här veckan som kommer fortsätter att vara på samma vis, det enda som faktiskt är lite jobbigt är att jobba så mycket som man gör. Det går liksom aldrig att släppa även om man vill, men jag ska släppa det om två veckor, det är två veckor kvar sen ska jag släppa det i alla fall lite. Då tar plugget över istället, men det är okej! Jag är nöjd med livet och då rullar allt annat bara på! Det blir alltid bra fast man inte tror det först, allt löser sig alltid och i slutet så minns man ändå bara det som var bra, tror jag. För det som inte gick som man ville varför ska man ens ägna tankar åt det? För att fast det inte vart som man ville då så tror jag att det ändå finns en mening med det! Hahaha vad jag låter nöjd, det är jag som ni vet eller kan läsa er till här inte alltid. Men på slutet känns det som jag är det för det mesta. För någonstans i det här kaoset så har jag lyckats hitta mig själv igen och blivit klokare. Man behöver inte alltid ta livet så hårt, ibland kan man faktiskt bara få skita i allt och sitta och spela på sin gitarr tills man har ont i fingrarna och ibland kan man behöva sitta upp hela nätterna och fundera och vela, det där med sömn brukar lösa sig i alla fall. Fast vissa saker är svåra det har jag också lärt mig, sånt man trodde var lätt för att man har sluppit tänka på det förut över huvudtaget. Men jag tror det är en charm i sig att inte vet hur man gör eller vad man borde göra, är det meningen att det ska gå ja då går det nog av sig själv. Man får bara alltid i allt man gör komma ihåg att om man inte försöker så lyckas man inte och det värsta man kan gör är faktiskt att misslyckas och det är inte hela världen för det går faktiskt över.

Nu blir det ett sånt här inlägg igen, jag förstår inte hur jag lyckats. Men ja, man funderar och bearbetar på olika vis, jag skriver här och så känns allting klart igen:) Nu ska nog jag gå och sova, det är skönt att somna när man bara är nöjd. Imorgon måste jag börja gå igenom vad jag ska köpa på Ikea i helgen, tänkt att jag ska flytta till en etta helt själv. Det är stort men jag vet att det kommer gå hur bra som helst, det går som sagt att lära sig allt och dessutom har jag allt vänner och bekanta runt omkring, jag får helt enkelt hyra in dem när nätterna känns ovanligt mörka och ensamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0