Torsdag

Sitter och läser om barns skapande av bilder i förskolan, går lite segt. Har sett en seg föreläsning som var inspelad först och nu har jag läst snart 40 sidor, man blir så himla trött. Fast jag blir ännu tröttare om jag sitter framför en dator hela dagen och skriver så det är tur jag inte gör det. Och det är tur att jag inte har valt det som jobb, utan istället får röra på mig och vara ute och leka! Ska snart gå ut och går ska bara försöka få i gång ryggen först. Den har krånglat lite den här veckan, men jag har legat på spikmattan två dagar nu så jag hoppas det ska hjälpa den att ge med sig. Fast, det kan blir värre först och det känns, det är jobbigt att sitta upp! Men jag har bara som mål att läsa 10sidor till i boken idag, sen ska jag laga mat och ut och springa idag igen och sen ta de lugnt. En ganska tråkig dag känner jag!

Men fredagen ser jag fram emot, vet inte varför händer inget speciellt då heller vad jag vet, men det känns bara skönt;) Tänkte gå en promenad på morgonen plugga lite och sen se på Gossip, baka en kaka, följa med mamma och syster in på Noret för att kolla på nya spring skor, mina börjar bli lite slitna;) Det kommer helt enkelt bara bli en dag som känns skön eftersom det blir helg och jag är ledig, ska fortfarande inte göra något speciellt eller jo träffa gammelmormor med det är det enda, men ja det känns bara skönt med helg! Fast jag kommer få plugga då också så det kommer se ut ungefär som det här dagarna;)

Men snart är det i alla fall påsk och det ser jag mest fram emot, på onsdagen innan påsk kommer lill-kusin Henry, Moster och Ulf hit, det blir skoj! Sen ser jag fram emot att det blir lite vårigt och massa god mat och godis:) Tänk att jag bara är så otroligt nöjd hela tiden, det är riktigt skönt. Fast jag har så mycket saker jag vill göra också, får se vad jag hinner med. Ska förhoppningsvis hinna med att åka skidor i Lofsdalen här någon helg, sen till Mjölby, Sthlm igen och sen borde jag hälsa på Malena upp i Sundsvall också! Sen om Jon är kvar i Sverige borde jag åka ut till skärgården i början av juni också och till Oslo! Sen blir det sommaren i Leksand på jobbet;)

Känns som den som är kvar av våren kommer gå ganska fort;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0