Onsdag

Ännu en praktik dag, det känns bra, det är skönt att jag är klar med mitt yrkesval. Att jag vet vad jag kommer jobba med om ca 3år. Det känns skönt att det finns en plan som jag vet kommer hålla, så nu sattsar jag fullt på det här, inget stuide uppehåll, inget jobba utomlands, jag vill bara göra det här och få min examen. Jag brukar tjata om att jag vill ha en fast utgångspunkt, jag har faktiskt än. Mitt yrkesval, vart jag är eller gör så ska jag bli lärare. Just nu är jag väsligt glad att jag kan känna mig så här nöjd med något. Jag har annars så svårt att hitta mig själv. Men ja så länge jag bygger upp livet på det här och sen håller hårt i min träning, som får mig att må så mycket bättre och bli trevligare så ska nog det här gå. Det blir nog något av mig och det blir nog bra.

Det här året har varit en sådan röra, i för sig är det inte så konstigt man tar studenten och plötsligt har man hela världen framför sig. Det är klart det inte blir som man tänkt sig. Och är man som jag vill man alltid mer, man nöjer sig aldrig riktigt. Jag är alltid i full fart framåt, fast jag nog skulle behöva stanna och bara: "Sandra vad gör du nu? Vad vill du nu? Är det här verkligen det som kommer bli bäst för dig? Varför känns det jobbigt nu?" Nej istället så bara flyr jag igen. Kom hem hit och kände att livet och jobbet inte var kul här och vad gör jag då istället för att ta tag i det som är jobbigt, jo jag flyttar till Falun för där blir det säkert bra. Nu känns inte det heller bra och jag önskar jag kunde fly igen. Men jag ska inte gör det, jag ska ge det en chans den här hösten, med en positiv inställning. Funkar det sen inte med att jag går i skolan för lite, har för mycket tid ensam och det bara känns jobbigt. Och inte har försökt lösa det, då kan jag möjligen tillåta mig själv att flytta igen. Men då behöver jag inte fundera vart, då blir det till Leksand. Jag har nämligen planer på att få jobb här sen och bli kvar.

Så egentligen är jag ganska lätt att göra nöjd, det handlar oftast inte om så stora saker. Men de små sakerna verkar ibland vara väldigt svåra att fixa.

Nu har jag lättat mitt hjärta nu ska jag plugga igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0