Måndag

Bläääää.

Jag är på dåligt humör, min skena som jag har kvar bak på tänderna efter tandställningen har släppt på ett ställe och jag kan inte fixa det här i Leksand för nu är jag skriven i Falun, vilket just nu känns piss för jag vill inte gå till tandis i Falun, jag vill gå här hemma i min trygghet! Dessutom är jag skriven i Falun för att få bostadsbidrag med kommer jag inte få för jag tjänar på tok för mycket pengar, som tar vägen vart?!?!

Men ja nu har jag beklagat mig så mycket över att jag kommer få lov att ge ut massa pengar till tandläkaren så pappa åkte och tankade bilen som jag ska ha till Insjön tre dagar och sen Tällberg tre dagar, dessutom har de betala min adressändring och massa annat, känns som jag kommer så i skuld till dem resten av livet. Jobbigt!

Dessutom känns det som jag ger ut pengar lite här och där, det blir så när man ska färga håret, köpa en dansmatta och massa saker till köket för att man ska kunna laga mat när man inte bor hemma. Alltså jag vet verkligen inte om jag kommer ha råd att bo i Falun. Men ja, har jag inte det så flyttar jag helt enkelt bara hem! Svårare än så var det inte. Det dåliga med våran lägenhet är att vi måste betala hyra för sommar månaderna, när vi inte kommer bo där (jag visste att vi skulle haft en studentlägenhet), men ja det kommer jag inte ha råd med så nu måste jag komma ihåg att säga upp den till sommaren, synd bara att det blir jobbigt sen igen i höst om man vill ha en nya, alltså nu vart jag penga fixerad och började må dåligt. Det är ett tag till våren, men ja det är bra att skriva upp det så man kommer ihåg det.

Nu ska jag göra mig i ordning och sen skriva klart brevet och åka till introduktionsträffen på Leksands bibliotek klockan nio! Hörs ikväll efter fem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0