Torsdag

Blä!

Nu borde jag ha börjat skriva på mitt PM, roligt va?! Jag har börjat, jag har skrivit 237ord, jag måste alltså bara skriva 2300ord till;) Ser jag fram emot att ägna två dagar till eller kanske inte, helst vill jag ligga i min säng och bara sova, just nu behöver jag bara sova. Det är bara dålig energi överallt det gör en så trött.

För övrigt vill jag bli som vanligt nu tack, jag är jäkligt trött på att vara trött, hängig, sur och allmänt less på allt. Det gör en inte så motiverad till något alls. Men ja, jag ska försöka att vara positiv nu det lovade jag mig själv igår, verkligen försöka göra roliga saker och njuta av livet. Jag måste ta tag i träningen också den är viktigtast den gör mig glad, men i morse hade jag ont i halsen igen...

Igår hade Jon och hans kompis kommit på att det kanske skulle åka till London nästa vecka och stanna och jobba där ett tag. Jag hade gärna följt med om jag inte måste plugga klart den här terminen först. Men det var tur att jag har mitt plugg, jag fick nämligen inte följa med i alla fall. Han slängde ur sig den smart kommentaren att han vill åka själv, som att man åker själv när man åker med en kompis! Så jag krävde att han skulle spendera hela helgen bara med mig om han skulle åka nästa vecka, då föreslog han att vi skulle åka till Uppsala. Ja, för i Uppsala får jag vara med bara dig?! Då vart jag sur och sa att det var inte så mycket begärt av mig och han svarade med att han inte skulle dö. Nej det förstod jag också men jag förstod inte heller det konstiga med att man efter 3år och 8månader kräver att få spendera en helg med någon som ska vara borta typ ett halv år. Som den människa jag är så fick jag i alla fall igenom mitt krav och jag tror han kom på att han kanske borde vara lite snällare även om han får göra vad han vill.

Det blir förmodligen lite tomt för mig kvar här, men jag får i alla fall åka till London och det är inte så illa det heller! Jag klara mig nog, det är bara att hoppas att nästa termin blir lite roligare än den här annars kommer jag nog ge upp allt vad skola heter, för den är terminen hittills är bland det tråkigaste jag gjort i hela mitt liv, är otroligt omotiverad. Men jag har inte kommit på något bättre att göra. Så jag får väll plugga och se vad som händer så länge jag slipper slita häcken av mig på Dalle så duger det mesta, men bara duger! Jag ska försöka göra det bästa av situationen, försöka tvinga med någon till Sthlm och hälsa på Malena i Sundsvall, träna, läsa böcker, se på film, spela wii och försöka planera in något roligt att göra till våren, är Jon i London blir det givetvis en sådan tripp. Nejdå det blir nog bra, det är bara man själv som styr över livet så det är bara jag som kan göra något av det. Kanske borde börja med det redan i helgen, efter det satans PMet är klart!

Nu ska jag klä på mig sen börja skriva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0