Ta ett självständigt beslut

Saker jag inte borde gör: Festa, vara vaken så sent, ringa samtal mitt i natten, vara allmänt störd, dricka för mycket vin.

Saker jag borde göra: Ordna upp mitt liv, hälsa på människor jag saknar, ta tag i skolarbete, komma på en ny plan.

Kvällen igår var super kul, tills jag skulle hem och tog upp mobilen och ringde, det borde införas alkolås på mobiler! Det var inte bra så nu är jag less igen. Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv....
Jag ska flytta hem, det är det enda jag vet just nu. Men jag måste försök lösa saker försöka ta tag i dem och inte bara fly från dem. Jag kommer lösa dem, jag vet bara inte hur eller när, men det blir bra, det är bara att hålla ut.

Men jag ångrar massa saker jag sa igår inte för att jag inte menade dem utan för att jag hade tänkt att inte säga dem. För att jag just nu är beredd att sätta mig själv i andra rummet för att få håll kvar vid allt det här. Jag känner mig liten och som jag bara hänger där i ditt byxben men gör allt för att få sitta kvar, det är kämpigt att hålla i sig så hårt. Och jag borde sätta mig själv först i allt, men jag kan inte för jag vill har kvar det som är min verklighet, mitt liv för tusan! Jag går med på att inte ringa varje dag och på att inte träffas så ofta, men jag undrar nu hur mycket värdighet jag ger mig själv i det här. Att låta bli sånt jag inte vill låta bli. Jag vill ringa och jag vill träffas. Jag vill var din värld som du är min!

Nu ska jag lägga mig ner och lyssna på Jocke Bergs stämma, inte för att den dövar något men jag klara mig inte utan den heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0