Måndag

Har varit ut och gått en timmes promenad nu och är på strålande humör igen! Var på skit humör igår av någon anledning, förmodligen för att jag typ har sjukt mycket att läsa och ja sen vart jag oplanerat ensam här i natt, men ja de gick bra det med till slut. Fast försov mig, men det gick bra det med, man kan se föreläsningarna live över internet:) Vilket gör att jag knappt behöver gå i skolan, typ en dag i veckan, med andra ord jag behöver inte ens den här lägenhet, jag sitter mest här ensam i alla fall, så bra val att flytta hem, ja!

När jag var ut och gick tänkte jag på hur ofta jag bryr mig om vad andra tycker och ofta på vad andra ska tänka om beslut jag fattar och så. Jag förstår inte ens varför jag gör det, jag tror förra veckan var nyttig för mig, den fick mig att förstå att allt jag gör börja göra för mig och bara mig, sen ska man så klart ta hänsyn till människor runt omkring när man ser till sina behov. Det står i etik och moral boken jag läser nu;) Det är inte bara en nyttig kurslitteratur bok det är en bra bok för sådana som mig, som inte riktigt vet vad de vill i livet. Men jag har en plan nu och det är att bara lyssna till mig själv, jag gör inte bara fel även om det ofta känns så! Kanske tar jag sned steg men jag brukar lösa dem, till det bästa för mig själv. Och jag är 20år jag behöver inte veta vad jag vill med hela livet ännu. Jag vill bli förskollärare och leva livet, kunna resa runt och inte sitta fast någonstans. Så bara jag kommer hem igen är det full ändat, jag sitter inte fast något alls då!

Det är tur att jag alltid innerst inne kan hitta det här positiva, det hjälper mig genom det mesta! Nu skulle jag bara behöva hitta övertygelsen om att jag fortfarande är ung, jag tror för ofta att jag är äldre än jag är och måste ha koll på allt och komma någonstans. Det är strunt jag behöver inte komma så mycket framåt med att ha eget boende och annat i alla fall inte om jag inte har behov av det.

Ibland är jag klok;) Nu lär jag plugga igen!

Kommentarer
Postat av: fia

:) jag har tagit många snedsteg i livet... man gör det och idag mår jag jävligt bra :) och du vet ju hur gammal jag är så jag ger dig en gammal klyscha eller hur det stavas... "du har hela livet framför dig" ^^ ok du kanske inte behöver vänta så pass länge som jag då... puss på dig

2008-10-06 @ 17:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0