Tisdag

Ja den här hemtentan börjar verkligen lika något till slut ändå jag har en text och källhänvisningar på allt utom det sista som jag ska göra klart strax, jag ska bara orka;) Men har jag gjort klart det tills imorgon, så handlar det bara om fin justeringar när jag kommer hem från Falun vid ett! Och jag har till klockan tolv på natten på mig, det kommer gå galant, jag kommer skicka in något i alla fall. Sen om jag inte blir helt godkänd jag men visst då är det väll bara att komplettera då! Inget värre med det, men jag det brukar alltid gå vägen och jag siktar bara på att bli godkänd eftersom att jag inte tror att någon i alla fall kommer stå och kräva högre betyg av mig när jag ska ut och börja jobba, jag tror snarare det stå med öppna armar och tar emot mig bara jag har en examen. Ni vet inom mitt valda yrke kommer det vara lite brist på arbetskraft i när jag väl är utexaminerad;)

Hm, nog om det;) Jag snöar alltid in på massa annat när jag sitter här, eller ja jag har nog aldrig riktigt en tanke på vad jag ska skriva egentligen heller;) Nu sitter jag är och lyssnar på julmusik det är faktiskt första advent på söndag, så mysigt, jag älskar julen! Jag ska baka saffrans bullar till helgen och sen tänker jag köpa glögg och pepparkakor och bara fira att det snart är jul;) Fast julkänslan finns inte ännu, först måste jag sätta igång att julpynta här, det är jag som har börjat ta över den sysslan av någon anledning gillar inte mamma julen, jag antar att hon tycker att det mycket som måste göras och att den inte passar vårat stilrena hus riktigt;) Jag menar här vågar man inte riktigt sätta upp en julljusstake med något krimskrams runt ljusen, nej ni hel vita ska de vara, annat skulle bara våga komma in här;) Men ja de ger faktiskt lite stämning de också, bäst blir det när julgranen kommer fram och lite mer pynt med det kommer fram några dagar innan och försvinner när raketerna vid nyår har smällts av;) Just det nu kom jag på att jag måste skriva pepparkakshus på inhandlings listan också;)

Men ja nu borde jag sluta fly från pluggandet igen, förresten så hade Jon bokat biljett hem på torsdag och ja, jag misstänker att han faktiskt kommer hem då. Så ja på fredag får jag nog träffa honom igen:) Dock så får han inte störa mina planer på Lördag som betyder att jag antingen ska tvinga med Amanda ut eller är hon fortfarande sjuk tänker jag mysa hemma med henne istället, undra om hon har förstått den ännu;)

Kommentarer
Postat av: Ulrik

Tips på pepparkakshus: Kolla in de arkitektritade, av Wingårdh mfl som du kan hitta på www.boxexperience.com

2008-11-26 @ 15:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0