Onsdag

Att ni orkar gå in här och kolla varje dag;) Jag är sämst på att uppdatera jag har varken tid eller ork speciellt ofta. Just nu försöker jag spendera tid med han som åter igen planerar att lämna mig kvar. Jag undrar när den dagen kommer då någon väljer att flytt efter mig, eller om det bara är jag som är jäkligt dum som inte bara ger mig. Men nej jag tror inte jag ska flytta efter den här gången, jag tror jag blir kvar här i mitt lugn, som förhoppningsvis infinner sig snart. Idag stannade jag kvar på min praktik en halv timme extra, bara för att jag tycker det är skönt att vara där. Det är mysigt och mitt fokus är på barnen, det är så skönt man slipper tänka och de är bara för underbara! Det är tur vi har så mycket praktik och jag kommer säkert vara där och springa en del under våren också fast jag bara har 40timmar som ska göras, det gör att man orkar med tråk plugget just nu och just nu så man orkar med allt. Det ska bli skönt att få vara där på Tisdag när tåget går och sen ska jag nog och träna när flyget går, för jag tänker faktiskt inte orka bry mig i att du lämnar Sverige, det blir bara jobbigt. Jag orkar inte med farväl eller ledsamhet just nu, det har funnits för mycket av det ett tag i alla fall, nu behöver jag hitta tillbaka till mig och få bli hel. Jag ska bara ut och semestra om jag ska någonstans nu, jag tänker försöka bo på samma ställe ett tag nu, jag tror det blir lättare att komma till ro då!

Men vet ni vad, den har bloggen kommer inte handla om det här mer nu, inte mitt liv heller. Jag är trött på det som har pågått under mer än ett år nu. Jag känner att jag åter igen tänker försöka att hitta en fast punkt, men jag tänker också acceptera att det som hänt har hänt, och ja jag ångrar mycket ibland. Men samtidigt så för det bra saker med sig! Jag ångrar inte att jag var kvar här förra hösten för det var då jag lärde mig uppskatta att ha ett jobb, att träna och också min familj! Och jag ångrar inte att jag flyttade till Uppsala, för jag träffade så underbara människor där och minnen skapade jag mig också! Jag ångrar inte heller att jag flyttade hem, jag behövde ha min familj och jag vill inte vara kvar själv. Jag ångrar inte att jag flyttade till Falun heller, för jag trodde det var en bra grej och det var skönt att sitta i soffan med Maria när allt var som värst! Och jag ångrar inte nu att jag flyttat hem igen, det var jobbigt att gå i skolan så lite och ha en stor tom lägenhet och det är här jag behöver vara just nu, de är allt detta hemma jag behöver, mitt rum, min familj, saker man kan utan till!

Så nu ska jag försöka igen och jag vet att det kommer att gå! Det kommer bli bra, jag kommer sakna dig otroligt mycket men det är bara en timmes flygresa jag hälsar på och räknar med att du kommer hem till mig så småningom, kanske kan vi lära oss att uppskatta varandra mer också!

Nu ska jag sova, god natt ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0